mandag 23. februar 2009

Oppskrift på heklet armebånd

En svipptur til Danmark er et hyggelig avbrekk, og min bedre halvdel og jeg la ut på en sånn liten utflukt forrige uke. Oslo-Fredrikshavn tur-retur. Vi har funnet oss et lite bakeri på hovedgaten der de åpner kl. 7, og hvor vi kjøper vår morgenmad. I påvente av at butikkene skal åpne. Jeg hadde sett meg uten en interiør-butikk jeg ville innom.

Men, jeg forstår ikke hva handelsstanden i Fredrikshavn tenker på! Man må være ombord i båten igjen kl. 9.30, og når åpner butikkene??? Jo nettopp 9.30! Så da ble det ikke noen shopping på meg. Kun det lille man fant ombord.

Og jeg endte i hvert fall opp med et dansk blad Hendes Verden. Hvor jeg fant en oppskrift på noen veldig enkle, men særs morsomme, heklede armebånd! Oppskriften følger her - sakset fra Hends Verden nr. 7/2009.



Hendes Verden har ellers en veldig fin nettside med både "håndarbeidsskole" (mange forskjellige teknikker), og gratis mønstre. Så der kan det lønne seg å ta en titt! Se her. For ordens skyld så er "stangmasker" det samme som stavmasker.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!