tirsdag 10. februar 2009

Rødhette varmer et mormorshjerte!

Jeg er mormor til noen ordentlig søte små, og i går var jeg barnevakt for lille Rødhette her og storesøsteren hennes! I noen timer fikk Rødhette ha meg heeelt for seg selv, før storesøster trampet inn døren og forlangte oppmerksomheten, for her skulle det strikkes! Men da var vi nesten ferdig med eventyret på sengen, så det var helt greit for Rødhette det!

Storesøster på 6 år har jeg begynt å lære og strikke, og det er utrolig hvor fort hun får dreisen på det! Dukkeskjerfet skal bli pannebånd nå visst, men vi får se hva det ender opp med! Til helgen kommer hun en tur til oss i huset i skogen, og da skal vi bruke riktig god tid både på strikking og andre sysler! Tid er nøkkelen her, og alenetid med mormor! Så får lillesøster få alentid hun også en annen gang.

Luen, skjerfet og vottene strikket jeg til Rødhettes storesøster for noen år siden, og det er hyggelig å se at det er flittig i bruk! Luen er litt snau nå, men vottene og skjerfet brukes ennå. Jeg har en egen oppskrift på en slik lue som jeg bare kan forstørre litt, så det skal nok snart bli strikket en ny en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!