fredag 20. mars 2009

Kreativitet som kan betale seg!

Det er alltid morsomt når man kan bruke fantasi og kreativitet til å lage seg noe spesielt, noe eget, som ikke alle andre har! Og det gir en egen tilfredsstillelse å skape noe vakkert og/eller praktisk og nyttig, eller med noe man allerede har i huset, eller som koster 5,50 fordi noe superbillig dukker opp på salg! Denne stolputen i lappeteknikk finner du oppskriften til hos Hendes Verden og er super til bruk av stoffrester!

Ann-Helen har fått veldig mye ut av et blomstrete sengesett fra Skeidar, som ble til både gardiner, pynteputer og hagebenktrekk! Og noen pynteputer er vel det som egner seg best til bruk av stoffrester, blonder og annet man finner? Lilla Flisan har laget noen skjønne puter av "trasor" og gamle duker, som er et godt eksempel til etterfølgelse!

Gjenbruk må vel være toppen av kreativitet, for da bruker man ting om igjen, enten det er nytt/gammelt eller en blanding. Og gjenbruk trenger i prinsippet ikke koste noen ting, bare de timene det tar å lage det. - Og den tiden pleier jo å være lystbetonet og hyggelig!
Selv er jeg nok mest kreativ i de små morgentimer, når jeg ligger våken i sengen og venter på at dagen skal starte. Da kommer ofte de beste ideene strømmende på, og da er det bare å stå opp og sette dem ut i livet! Problemet mitt er egentlig ikke at jeg mangler ideer, men at jeg har så mange av dem at jeg ikke får realisert alle!
Disse veskene kommer fra Grand Revial, og mønster og stoff får du kjøpt her, og sytips for vesken her. Mens sengeteppet og puter er fra australske Lil Moe.
For alle kreative sjeler der ute, med litt tid til overs, så har Hobbyklubben nå en konkurransen gående, der de jakter på den beste gjenbruksidéen. Premien er intet mindere enn en Husqvarna symaskin verdt 9.000 kroner! De skriver: "Bruk noe du har, sy gjerne et klesplagg, noe til hus og hjem eller en gaveidé." Fristen er 1. april 2009.

Med ønske om en riktig god og kreativ helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!