søndag 26. april 2009

Jakten på en romantisk hagebenk!


Vi hadde en veldig fin hagebenk i smijern og treverk. Med vekt på hadde. For etter atter en vinter på terrassen, riktig nok under en presenning, var den ikke så fin lenger. Utrolig nok sprakk den plutselig opp i det ene smijernsbenet! Og heldig vis for meg så var det ikke jeg som satt på den akkurat da! D.v.s. det var ingen som rakk å sette seg på den i det hele tatt før den tok et plutselig farvel.

Så nå er vi på utkikk etter en ny hagebenk, til å ha under den store bjørka i et fredelig hjørne av hagen vår. For der MÅ det simphelten stå en hagebenk, i skyggen, sånn at man kan sitte der og tenke over livets videverdigheter, eller lese en god bok, med noe godt i koppen innen rimelig rekkevidde. Jeg holdt på å skrive te, men det skal vel ærlig innrømmes at det sjelden, på sommeren, er te i koppen min! På en veldig bra dag liker jeg litt sprudlende Rosevin i glasset. Da er det sommer da!

Kjærlighetsbenken over her - med bord på begge sider - synes jeg er et veldig fint alternativ! Den lages på bestilling fra Kjelle v.sk. i Bjørkelangen (Auskog-Høland i Akershus).

Jakten på en ny hagebenken begynner ganske så umiddelbart. Med de flotte solskinnsdagene vi har hatt på Østlandet de siste dagene, har jo hagen tatt et stort jump fremover, og det er like før bjørka får museører. Og det, har jeg lært min kjære, er startskuddet for beskjæring av rosene, ikke én dag tidligere. Ellers kan det gå riktig ille, og rosene kan bli tatt av en overraskende frostnatt. - Her ser det imidlertid ut som om man er blitt overrasket av høner på hagebenken!

5 kommentarer:

  1. Det var jo synd med den benken, men håper du finner en ny du kan sitte å kose deg på.
    Ha en god søndag!

    SvarSlett
  2. Hagebenker er jo helt nydelig da!! Om du ikke finner en fin nok her, så TEGN en og la en eller handyman i nærheten LAGE den!!!

    Hilsen Ljo ;O)

    SvarSlett
  3. Fine benker du har funnet på bildene da :-) Kunne tatt alle sammen jeg .Hi-Hi
    Lykke til med jakten da,

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Søte hagebenker du har bilde av! Jeg har satt en daybed på terrassen, og lesset den full av puter og pledd. Der kommer jeg til å tilbringe mye av tiden fremover tror jeg...:-) Ha en fin kveld!

    Camilla

    SvarSlett
  5. Hei, hei! Det ligger en utfordring til deg på bloggen min...

    Camilla:-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!