onsdag 13. mai 2009

Vakre mellomverk og jakten på en heklet bolero!

Mellomverk er så nydelig, og blant mønsterene jeg har samlet, kom jeg er over denne oppskriften fra Hjemmet i 1988:
Men jeg lette egentlig etter en heklet blondekant som jeg kan ha på en bolero. Det er litt i siste liten... Min sønn gifter seg om 2 uker, og jeg har kommet på at jeg bør gardere meg mot dårlig vær med en nett, liten bolero, som jeg skal hekle, i ull... Men med innlagt gulltråd tror jeg det blir bra.

Problemet er at jeg ikke har funnet noen passende oppskrift. Så nå har jeg laget meg min egen. Og med Hekle ABC innen rekkvidde, har jeg i hvert fall kommet frem til hvilke grunnmasker jeg skal bruke.
Men heklekanten rundt og nederst på ermene, vet jeg ikke hvordan jeg skal lage ennå. Så forslag mottas med takk! Det hadde også vært supert om noen hadde en oppskrift på en heklet bolero!

Med ønske om nok en vakker mai-dag til dere alle!


5 kommentarer:

  1. For en skjønn bolero! jeg kan bare hekle staver og helt enkelt mønster, tror du jeg kunne klart å hekle de boleroen med mine kunnskaper? Søsteren min trenger en bolero til kjolen sin, og denne hadde vært midt i blinken!

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg er ingen hekle ekspert selv, men jeg strikker og da er Garnstudio sine sider kjempefine.
    Mønsterene er gratis.
    Vet ikke om du finner det du leter etter men noen ideer er det helt sikkert:-)

    http://www.garnstudio.com/lang/no/category_oversikt.php?kat=Heklet

    Vennlig hilsen Janne

    SvarSlett
  3. For en lekker bolero, kan desverre ikke noe m håndarbeid, lykke til. Klem Kristin

    SvarSlett
  4. Så flink du er - har aldr kunnet noe med oppskrifter jeg! Søt jakke også!

    SvarSlett
  5. For en nyydelig bolero-du er bare kjempeflink:-)
    Ha en kjempefin 17 Mai,
    klem Hege.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!