onsdag 28. oktober 2009

Grønt = skjønt!

Det har blitt litt snakk om denne spesielle grønnfargen - opprinnelig fra rundt 1910 - og flere av dere har vist frem møbler og andre ting i denne grønnfargen. Den siste var vel Liv, som har en veldig hyggelig kjøkkenvekt!
Men de fleste synes vel fargen er, for å si det mildt, "litt spesiell"! Men som alt annet, kan synet på ting endres, og det har det gjort for mitt vedkommende!

Jeg hadde et gang et innlegg om en barnegyngestol som jeg pusset opp, og i ettertid må jeg innrømme at jeg angrer en bitte liten smule på at jeg ikke beholdt grønnfargen!
På 1950-tallet ble fargen veldig populær igjen. Og; kjært barn har mange navn - her er et lite utvalg:
Alt det nydelige grønne glasset finner man hos engelske Re-found. Det minner meg om et grønt Fire King-bollesett, som min svigermor hadde, og som jeg synes var så hyggelig!

Ellers hadde det vært en drøm å få handle hos Pottery Place Antiques i Red Wing, Minnesota, hvor det ser ut til at de har en riktig så stort utvalg av emaljeprodukter i kremfarge og grønt! Sjekk den fantastisk flotte ovnen!!!

En blanding av pastellfarger er også veldig hyggelig! Her et par bilder fra COUNTRY LIVING, som jeg har veldig sansen for!

Ellers takker jeg for hyggelige kommentarene i går, og bl.a. det at jeg er flink til å linke til sider som er interessante for andre også!
Til slutt har jeg en liten oppfordring: Vis frem noe du har som er grønt!


8 kommentarer:

  1. så nydelige bilder du viser,liker veldig godt grønt i emalje.har litt jeg,skal prøve å lage et innlegg etterhvert.
    ha en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Ja, merkeleg korleis ein endrar meinig om fargar. Før hadde eg ingenting grønt, no elskar eg fargen, i alle sjatteringar.

    Du har ein herleg blogg, og takk for eit godt utval grønt! Virkeleg skjønt:-)

    SvarSlett
  3. Vet ikke om andre har det slik også, men jeg merker at det kan bli litt for enisidig med så hvitt for meg. Det ER herlig med farger og også å blande mange farger sammen. Farger pigger meg opp rett og slett. Det var mange herlige bilder her da - og jo - grønt er skjønt!

    SvarSlett
  4. Enig, den fargen er kjempe herlig.. Fint å ha noen innspill til det hvite..
    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Jeg eølsker den fargen. Synn den ikke finnes i fargekartene lenger. Jeg har prøvd å blande den slev med diverse grønne fra malerbutikken. Men det erke lett.

    Har nettopp vist bestemors grønne kommode jeg da.

    Forresten en kjempfin blogg med mye kjekt å titte på du har her.

    Ha en superduper ukeslutt
    :)

    SvarSlett
  6. hallojsen igjen.
    å god morgen.det er nok et år siden jeg kjøpte det tidsur,men tror nok det er noe de har i sortimentet sitt fast..har sett det noen år jeg...
    klem fra meg

    SvarSlett
  7. Hei :)

    Jeg er nok en av grønt elskerene... Har alltid vært det, og kunne aldri tenke meg å kvitte meg med fargen heller... Nesten hele huset mitt er grønt, og mange detaljer er malt i Lady "Lavendel" som er en gammel-grønn farge :)

    Masse grønt på bloggen min hele tiden, men skal rusle rundt og ta bilder av grønt nå så jeg kan ta utfordringen din :)

    SvarSlett
  8. Heisann.

    Første besøk her hos deg, men du så mye fint du har da.
    Jeg må legge deg til listen min.

    Ha en fin dag.

    Hilsen Linda

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!