onsdag 23. desember 2009

Cathrines Julekalender - 23.12!

Nå er det mange små, spente barnehjerter der ute, og ganske mange store også! LILLE JULAFTEN, bare smak på ordet, så stiger forventningene flere hakk! I dag blir det nok veldig travelt hos de fleste! Jeg avsluttet kvelden i går med å begynne borddekkingen, og gleder meg allerede til å se det står der klart og ventet på julegjestene våre!
Min bedre halvdel blir husets julenisse, og jeg sier til ham at han egner seg PERFEKT til den oppgaven! Og de små MÅ jo møte nissen en sådann dag! Så nå er utstyr innkjøpt, og julenissens inntoget under planlegging!
I den forbindelse føler jeg VELDIG for å nevne at julaften er BARNAS dag, og at jeg støtter kampanjen om en så alkoholfri julefeiring som mulig. Les mer om "Med eller uten?" her.
På Facebook er det opprettet en gruppe Ikke la våre barn og barnebarn ødelagt julen pg.a. alkohol! som nå har neste 38.000 medlemmer! Her er bilder fra julefeiringen vår for noen år siden, da min sønn var julenisse, og mitt første barnebarn forventningsfullt ventet på det store øyeblikket!
Men så til dagens luke! For hver dag mellom 1.-24.12 har du kunnet delta i min uhøytidelige julekalender, og til slutt bli en av de heldige vinnerne av flotte premier! For regler og og premier se her! Bak dagens luke finner du mye hyggelig! Og kanskje noen tips i siste liten!

Hos Hendes Verden fant jeg oppskrift på en nydelig, rød kirsebærsaus og dansk riskrem, som kanskje kan være et alternativ til den norske utgaven? Og her finner du oppskriften på glasserte epler, som de to søte jentene over koser seg med!

Husk å legge igjen 1 kommentar (2 hvis du linker til julekalenderen min på bloggen din) - dette er nest siste sjansen! Så er du med i trekningen i morgen kl. 12.00 - på selveste julaften! En flott lille julaften ønskes dere alle!


26 kommentarer:

  1. god morgen på lille julaften.
    koselig film ,ga skikelig julestemning nå på morgenen.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Koselig film med masse julestemning!

    Kari :-)

    SvarSlett
  3. å god morgen igjen.
    er så enig med en jul fri for fyll og bråk,
    stakkars barn som gruer seg til jul.
    støtter det fullt ut.
    ja det blir en litt travel dag i dag,men når kvelden kommer lir her kos og grøt foran tv bla.
    ønsker deg en nydelig lille julaften

    SvarSlett
  4. Koselig film som oser av julestemning. Ønsker deg en fin lille julaften.

    SvarSlett
  5. God LILLEJULEAFTEN TIL DEG



    God liille juleaften til deg ;))
    å tenk i morgen er det Juleaften;))
    I dag er min siste arbeidsdag ;))
    så har jeg også fri ;))
    klem fra meg

    SvarSlett
  6. Tusen takk for en koselig førjulstid med deg ;))
    og en masse innspirasjon ;))
    og kommentarene du har lagt igjen hos meg ;))

    SvarSlett
  7. God lillejulaften!

    Her blir det Jul uten alkohol, det er barna som står i fokus.

    Takk for fin adventskalender.

    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  8. Ha en fin lille julaften. Klem :O)

    SvarSlett
  9. En kjapp tur innom for å ønske en riktig så GOD JUL;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  10. Ha en flott lille juleaften og kos deg masse! Klem

    SvarSlett
  11. I have managed to open every door. A fantastc idea Cathrine and your very hard work has helped to make it a special Advent for me. Thankyou.

    SvarSlett
  12. Veldig koselig film! Håper du har alt under kontroll nå:-)

    Klem

    SvarSlett
  13. Ha en fin dag.
    Marit S

    SvarSlett
  14. Hei der!
    Dumpet nettopp inn her,
    Å får en koselig blogg du har.
    Takk for titten men før jeg drar min vei vil jeg ønske GOD JUL.
    ps.Hadde lyst til å linke til din blogg,håper det var ok:)

    SvarSlett
  15. Det er viktig at barna får en alkoholfri jul. Bra at du tar det opp!

    Riktig god jul til deg og dine!

    SvarSlett
  16. Takk for fine filmsnutter i juleluken din. Kjekt med ny oppskrift på stuffing til kalkunen....

    Riktig god jul til deg Cathrine!

    SvarSlett
  17. Ønsker deg en fortsatt god lille julaften:-)
    Hilsen Ruth

    SvarSlett
  18. Jula er absolutt barnas høytid,fremfor alle!!

    SvarSlett
  19. God kveld - kvelden før kvelden.......
    herlig - det er lille julaften.
    Skikkelig hyggelig med adventskalenderen din. Håper du har hatt en fin dag og kveld.

    SvarSlett
  20. Deilig dag og kveld.
    Kos deg videre med jul og julestemning :09

    SvarSlett
  21. God kveld på lille julaften!
    Takk for alle råd og tips og koselige bilder som har lyst opp tiden før jul.
    Du har gledet mange med din julekalender.
    Jeg vil ønske deg og din familie en riktig god jul!
    klem fra Jorunn

    SvarSlett
  22. Takk for hyggelige sider!

    Fra: trineson@gmail.com

    SvarSlett
  23. Riktig god jul til deg og dine:-)
    Koos deg masse, så snakkes vi mer i 2010!
    Juleklem,Hege.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!