tirsdag 2. mars 2010

Vakre emalje termometre!

Jeg har tidligere fortalt om de fine, klassiske emaljeskiltene som vi fikk fra Classic Enamel Signs i England. Ved døren vår har vi et ovalt navneskilt, og på husveggen et ovalt skilt med husnummeret i blått og hvitt, med sirlig skrift! Skiltene er håndlaget ett for ett, og vil garantert holde i mange, mange år!
Under mitt tidligere besøk hos Classic Enamel Signs, oppdaget jeg at de bl.a hadde noen gammeldagse emalje termometre, som jeg synes var utrolig vakre! De har forskjellige blomster- og sommerfuglmotiv i sarte, fine farger, og kan brukes både ute- og inne. Det ble virkelig valgets kval!
Men til slutt bestemte jeg meg for et termometer med stemorsblomster, og her henger det på plass på kjøkkenveggen vår! Det er stort og fint (30x6,5cm), og viser grader i både C og F. Faktisk var termometeret flottere i virkeligheten enn det jeg hadde trodd, så jeg er veldig fornøyd!
Førnøyd er også min bedre halvdel, fordi vi helt nøyaktig kan måle innetemperaturen til enhver tid! Det har ellers lett for å bli en diskusjon om det er for varmt eller ei, og den diskusjonen er han en smule lei av å tape! Men, nå har vi bevis da, og jeg må muligens fire bitte litte grann!
Og mens vi snakker om far: Hvis vi vil glede ham, har jeg funnet den perfekte gaven for enhver motorinteressert mann, uansett aldre! Her finner du klassiske emaljeskilt, termomtre m.m. med motiv fra den motoriserte verden, og hva med en liten emaljekopp til mannens morgenkaffe?
I mens så kan vi damene ta frem kaffekoppen vår i blått og hvitt porselen, og riktig hygge oss med en stilfull oppdekning!


7 kommentarer:

  1. Ja...de er flotte de der....har sett div varianter...i butikker her.....
    ha en kos dag
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. SÅ fine , de må jeg inn og kikke på! - og ja syns Enamel Signs har veldig mye fint!
    Er veldig fornøyd med dør-skiltet mitt:-)
    Ha en koselig dag, klem Hege.

    SvarSlett
  3. Nydelige termometere. Ikke så innmari dyre heller, men du må vel betale toll på pakkene derfra????
    Ha en fin dag. Klem :O)

    SvarSlett
  4. hei Cathrine.
    å disse var herlige.å så store,nydelig på din vegg.
    å den koppen til far da....smart..
    men må si jeg liker din kopp mest av alt.
    ønsker deg en flott kveld,
    her har tippet på tak,men å rast fra tak,føler det er litt vår..
    håper det fortsetter,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Flotte termometer, riktig dekorative, men den blå og hvite koppen din er ennå finere.
    Ha det så fint!
    Klem : )

    SvarSlett
  6. Så fine gradestokkene var!
    Jeg kikket rundt på Enamel Signs, og der var det mye flott. Vi har fått laget et emaljeskilt med gårdsnavnet vårt, i Danmark, men jeg har jo glemt produsenten...
    Gradestokkene blir en glimrende fødselsdagspresang til min hage-gale mor. Takk for tipset!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!