onsdag 21. april 2010

Doktor Ingeborg!

På en stille benk i et hjørne av hagen vår, kunne jeg veldig godt tenkt meg å sittet akkurat nå! Men, som dere ser, har vinteren ikke gitt opp kampen mot våren riktig ennå, så det ville blitt en meget kald fornøyelse å ta morgenkaffen der!
I går var jeg utendørs for første gang på 4 uker, og det føles veldig godt! Det er ingen ønskesituasjon å vente på bedring, og jeg er ingen tålmodig pasient, det må jeg ærlig innrømme! Så gleden var stor da jeg fikk beveget meg til nærmeste senter, og gjort litt vanlige gjøremål! Kravene blir ikke så store når de siste ukene kun har bestått av hjemmets 4 vegger...!
Og når vi først var ute, gikk turen også til nærmeste blomsterbutikk! Min bedre halvdel var hyggelig følge og bærehjelp, og jeg ble stående å se på noen skjønne pelargonier! På skiltet sto det: "Dr. Ing.", hvorpå min bygårdsmann utbrøt: "Heter de doktor Ingeborg?"
Jeg lo godt, og fikk rettet opp misforståelsen: "De heter Dronning Ingrid!" To stykker har nå fått plass i vinduene i spisestuen vår, og på kjøkkenet trives Mårbacka pelargoniaene! Stiklingene jeg satte i mars måned, har allerede blitt store og frodige! Dere skal få se bilder av dem litt senere!
Det er i hvert fall moro at de vokser så villig vekk, og her kan du lese litt om hvordan det gjøres! En god dag ønskes dere alle!

11 kommentarer:

  1. Så flott at du fikk en tur ut. Og nydelige dronninger du har kjøpt. Må inn å lese hvordan disse berger, har aldri prøvd meg på dem;)
    Nyt dagen idag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Deilig at du fikk en liten tur ut ihvertfall:-)
    Nydelige Dr.Ing;-)
    Her laver det ned - så nå holder vi oss inne!
    Ha en fin dag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  3. Nyydelig er de der...de kommer nok inn til meg og:)
    Godt og høre at du er på bedringens vei...
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  4. Tenker det var godt å komme seg ut en tur. Jeg våknet til skikkelig snøvær i dag men snøen har heldigvis forsvunnet igjen. Er nemmelig ferdig med vinteren jeg. Tror jammen jeg ser litt av solen og.

    Ha en fin dag

    Tove

    SvarSlett
  5. hei Cathrine.
    å så godt å høre at du kom deg ut litt,tenker det var slitsomt ja,
    men gjør så godt i hodet..
    nydelig pellis du kjøpte,de kan varme opp enhver kropp i vinter som ikke vil slippe tak,
    kan du skjønne at kong vinter gidder mer nå?
    her er å kaldt,venter fortsatt på mannen,
    avreise lørdag,men ser at Shiphol er stengt ennu,vært det lenge nå,så de har masse å få igang når de åpner.
    så vi får bare ta det som det kommer.
    ønsker deg fortsatt god bedring.
    stor varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Så herlig at du kom deg ut litt, det må ha vært deilig. :-)

    SvarSlett
  7. hei Cathrine
    Gratulere med en tur ut...da går det fremover.
    Nydelige Droning Ingrid...de lyser opp tilværelsen for de fleste av oss.
    God uke til deg.
    Klem....Ellen

    SvarSlett
  8. Vi har hatt gjenvisitt av Kong Vinter her også. Ikke noe kjekt i det hele tatt. Så flott at du begynner å komme i form igjen.

    SvarSlett
  9. Ah, overhere the winter came back too, only no snow. On sunday we had 17 degrees and sat in the garden, now it's 6 degrees and even 0 at night. Also a hard cold wind comes over us...brr! I hope that the spring wil come back soon..
    By the way, very nice that you vissited my blog, I LOVE your blog and your house is so beautiful...
    I try to keep my livingroom white too, but with little children this is a big job sometimes haha!
    Your kitchencloths (the white and blue one) are so beautiful. My greatgrandmom made us some when I was little in the same stitch, but we made washhands (like mittens made from a cloth) from it. It was good to wash you skin with it when whe where young and had pickle problems. Also , the same pattern, she knitted bibs for my baby sister and cloths for my mom to clean up after she washed the dishes. My mom still have them, althoug they must be at least 30 years old! So your cloths wil be used for a looong time, I am sure!
    Have a nice day and greetings from Mama lieveheersbeestje

    SvarSlett
  10. Hi Cathrine nice to hear that you are out of the house for a trip to the flowershop. That are lovely Pelargonium. It looks very Summery.
    Lieve groetjes Willy

    SvarSlett
  11. Kjære Cathrine (O: God morgen og takk for artig innlegg om Dr Ingeborg (O: Herrrlig (O: Håper alt går bedre med deg, og at du snart er fit for fight (O:Nå koser jeg meg. Våren er ei nydelig tid. Alt eksploderer i bedene og i marka. Vi er mye ute på jobben om dagen, og det er godt å få vårsolas vitaminer med på veien. Ha en kanon weekend, kjære deg. Kos fra Mai Liss

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!