tirsdag 30. november 2010

Jul på kjøkkenet!

Så var det julestemning på kjøkkenet vårt "dagen før dagen", og jeg er veldig klar for å sette i gang med årets julekalender her på bloggen min! Ute er det kaldt med frost og snø, og det er egentlig en veldig fin bakgrunn for lys og julestemning!
Julegardinene til kjøkkenet ble hengt opp i går, og de ble jeg veldig fornøyd med! Jeg synes de passet veldig godt til Carl Larsson barna, som lyser opp i vinduene våre! De er jeg veldig glad i, og synes det er veldig hyggelig å ta frem igjen!
Utgangspunktet var 2 sett med hvite og røde kjøkkenrutetet cafégardiner i lin og bomull kjøpt på salg etter jul i fjor! Sidegardinene var altfor store, så jeg har sydd 4 stk. gardiner av 2! En rest i rutet rødt og hvitt stoff, ble til 16 hjerter fordelt på sidegardinene!
Det ble klippet ut hjerter etter en mal jeg har laget med tidligere, som ble applikert på. Så ble noen gamle perlemorsknapper fra min svigermor sydd på som dekor! Gardinkappene opp har fått løse julehjerter som pynt kjøpt hos Åhlens! Eller som bygårdsmannen sa det: - Det er jo 3D (dimensional) dekor dette her!
Hjertebrikken har jeg fått av datteren min, og de gamle kakeboksene synes jeg pynter veldig fint opp! Den øverste har jeg arvet, mens den hvor det står KAKER på har jeg nettopp kjøpt fra Landcharm! De skal snart romme mange gode julekaker!
Stolputene (som man ikke kan se her) har også blitt skiftet ut i kjøkkenrutete rødt og hvitt, og det kommer nok flere røde og hvite detaljer, ettersom det nærmer seg jul mer og mer!
Jeg synes sidegardinene med sin hjertedekor ble veldig hyggelig, og sier som i reklamen: - Det enkle er ofte det beste!
Til slutt et stemningbilde på kveldstid, når nattemørket har senket seg, og Carl Larsson barna skaper skikkelig julestemning!
I morgen er det 1. desember dere, og da sier jeg: Velkommen til Cathrines Julekalender 2010!

15 kommentarer:

  1. Hei! Første gang jeg er innom bloggen din. Så koselig du har pyntet på jul på kjøkkenet ditt :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fine gardiner, så flink du har vært. Lysestakene Carl Larsson barna, var veldig spesielle. Ha en riktig fin tirsdag. Klem

    SvarSlett
  3. Så nydelig du har pyntet. Nå ble jeg atter en gang virkelig inspirert av deg.
    Ha en fin adventsuke.

    SvarSlett
  4. Så koselig julepyntet kjøkken:)
    Lekre gardiner!
    Nyt førjulstiden;)
    Klem

    SvarSlett
  5. Jkempeflott pyntet hos deg Cathrine!
    Lekkert med rødt og hvitt!
    Ønsker deg ei herlig adventstid!
    Klem : )

    SvarSlett
  6. Ej hvor er de bare flotte dine fine julegardiner. tror også jeg vil kaste mig ud i at lave sådan nogle til mit eget køkken. Din blog giver mig så meget inspiration så skriv endelig videre.

    SvarSlett
  7. hei vennen.
    åå så koselig du har pyntet på kjøkken ditt til jul,skikkelig stemning hos deg, tenk et år siden du hadde julekalender,skal si tiden flyr,vanskelig å følge med,
    ønsker deg en nydelig kveld.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Jättevackra gardiner du gjort ,mysigt,kram Nette

    SvarSlett
  9. Helt fantastisk hvor flott du har pyntet.

    Jeg må bare innrømme at det er noe helt spesielt når det brukes mye rødt.

    Du har all grunn til å være kjempestolt av resultatet.

    Klem

    SvarSlett
  10. De julgardinerna gillar jag!
    Vackert!

    SvarSlett
  11. Et vakkert julekjøkken og nydelige julegardiner!
    Klem IGI

    SvarSlett
  12. Hei Cathrine!
    Så flotte gardiner du har sydd, helt i Carl Larsson stil.
    Og med de koselige applikasjonene ble de helt nydelige!
    Du er flink!
    Ha en fortsatt fin kveld,hilsen Kirsten.

    SvarSlett
  13. Så koselig det ble på kjøkkenet ditt med de nye julegardinene! Jeg viste bildene til min mann som sa: ja, kanskje når vi blir litt eldre... ;) Har sett på bildet av mannen din i innlegget ditt fra i går også, koselig! Liker så godt uttrykket ditt "bygårdsmannen" :)

    Ha en god natt! Klem Sylke

    SvarSlett
  14. Hei, Cathrine
    Oj, oj, oj så lekre julegardiner du har sydd; slitan! (Ja, det er bergensk og betyr gratulerer). Utrolig koselig på kjøkkenet ditt. Ønsker deg fine adventsdager. Klem fra meg

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!