lørdag 27. november 2010

Keep warm!

Nå har det brått blitt veldig kaldt og vinterlig, og god gammeldags julestemning, med frost og snø på trærne! Og det passer jo bra siden det er 1. advent i morgen! Men jeg regner med at det ikke bare er jeg som fryser, og som drømmer om noe varmt og godt å stikke bena ned i!Selv går jeg alltid med tøfler, og en skikkelig god ulljakke! Men allikevel klager jeg og ber bygårdsmannen legge enda en vedkubbe i peisen! For den varmer kjempegodt, og så er det jo veldig hyggelig når det spraker og brenner på peisen!
Men en frøsenpinn som meg kan f.eks. ikke gå bort, uten at jeg har med meg noe varmt og godt til bena! Og da er det supert med slike "tøfler" som dette, som man kan brette sammen og ha i vesken!
De kan både strikke og hekles, og garnet avgjør av hvor tykke & varme du vil at de skal bli! En fin sommerkveld kan det jo holde med noen i bomull, mens i januar velger man seg det varmeste garnet de har!

Og så er tøflene en super venninnegave, som det varmer å både få og gi bort! Dere finner oppskrifter her,her, her og her!

Da venter noen timer ved symaskinen på meg! Forhåpentligvis blir jeg ferdig med julegardinene til kjøkkenet FØR min kjære bygårdsmann rekker å henge opp julestjerner og sette frem julelys og adventsstaker!

God 1. advent til dere alle sammen!

13 kommentarer:

  1. god morgen.
    disse er jo så skjønne,fikk lyst å prøve nå.....men må nok vente noen mnd til jeg får lov å bruke armen.
    ønsker deg en nydelig helg.
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Slike tøfler kan man ikke få nok av. De er godt anvendelige. Du hadde funnet gode modeller. Fine julegaveideer er det også.....Ha en flott dag ved symaskinen..

    SvarSlett
  3. Hej.
    Fine og anvendelige tøfler. Kunne godt tænke mig både de rosa, og de røde hæklede, men mest af alt ønsker jeg mig en opskrift på 30 timer i døgnet! Så kunne jeg i det mindste nå lidt mere af alt det, jeg har planer om at lave! Hi, hi.
    Varmt klem fra et koldt og blæsende Danmark.

    SvarSlett
  4. kjempesøte:)
    ha en kos dag
    eddaKlememr

    SvarSlett
  5. For noen flotte strikketøfler! Det er ganske mange år siden jeg strikket tøfler til hele familien til jul, så kanskje de trenger nye snart :)
    Høres ut som dere har en koselig førjulslørdag i heimen :)

    SvarSlett
  6. Nydelige tøfler.

    Fryser man på bena, så fryser man i hele kroppen. Det er ihvertfall min erfaring.

    Jeg liker kulden, for vi har jo all verdens muligheter til å holde det varmt rundt oss og lage masse innekos.

    Blir du med på min Give Away?

    Klem

    SvarSlett
  7. Ja... og veit du kva dette besøket her enda med...??
    Ein tlf.til venninna mi som jobbar på garnbutikk med ordre om å kjøpa med garn til meg idag! Her skal det heklast besøkstøfler til jul!
    Riktig god adventshelg:0)

    SvarSlett
  8. Koselig å besøke deg igjen...!!! Nå ble jeg inspirert til å lage gjeste-tøfler til¨å ha i den nye TV-stua som vi holder på å bygge!!!
    Tror de vil bli flittig brukt!!! Spennende!! Ha ei flott adventstid!!! Klem

    SvarSlett
  9. Alltid kjekt med varme tøfler :) Jeg ønsker deg en fin adventshelg!

    Klem

    SvarSlett
  10. Que delicia de pantuflas y los colores tan románticos.

    SvarSlett
  11. I wish I could knit or crochet. These are wonderful gifts. I had a pair of knitted boots that lasted for years. I finally wore them out.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  12. Hurra! Trodde æ va den eneste som ALLTID har sokker/vesketøfler med på besøk:-) Godt å se at vi er flere.
    Mayen

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!