mandag 1. november 2010

London-tur for snille jenter!

Da var vi trygt hjemme igjen, og har hatt noen kjempefine dager i London, min datter og jeg! Selvsagt går dagene altfor fort, og man skulle gjerne ha rukket enda mer av både ditt og datt, men egentlig synes jeg vi fikk med oss mye på bare 4 dager!
På forhånd hadde vi begge kommet med ønsker om ting vi ville gjøre, og ett av mine var, som jeg nevnte, et besøk på Portobello Road - den berømte markedsgaten i Notting Hill! Min sykepleierdatter ville gjerne besøke Florence Nightingale museet, og begge fikk ønskene våre oppfylt!
Men aller først ble det et par dager med real shopping i Oxford Street og Regent Street, og det er ikke fritt for at kortene våre, om enn behersket, gikk en smule varme! Det var mye som fristet, og jeg kom hjem med både ny kåpe, kjole og sko! Bygårdsmannen, som ordnet opp hjemme, fikk en ny sixpence i beste kashmirull, kjøpt på Regent's, og den passet heldigvis perfekt!
Her står min datter med London-guiden klar for en ny dag i Londons gater! Det ble noen timer på undergrunden på oss, men det gikk nesten sport i å finne frem til riktig bane! For å klarne hodet, tok vi oss gjerne en rask kaffe på Starbucks, som fantes over alt! Under er bilder jeg tok i Notting Hill, og som bl.a. er blitt kjent gjennom filmen ved samme navn!
Og her gikk turen videre til Portobello Road, der vi bl. a. oppdaget Chloe Alberry - en forretning med et utrolig utvalg av knotter, beslag, knagger og speil! Butikken anbefales virkelig, hvis du er på jakt etter prikken over i'en!
Og sist, men ikke minst, fant vi frem til Cath Kidston-butikken, og jeg må innrømme at det ble handlet litt, om enn ikke over evne! At de akkurat da hadde 25% rabatt på dame- og barneklær, passet jo veldig fint i disse førjulstider!
Men hva som ble med på turen hjem derfra, skal jeg avsløre i morgen! Husk å klikke på bildene for å få dem større!

8 kommentarer:

  1. Så det er bare snille jenter som kommer seg til London. Ikke rart det er år og dag siden jeg var der.

    Men filmen Notting Hill har jeg sett, og den likte jeg veldig godt.

    Klem

    SvarSlett
  2. For et par år siden var søster og jeg i London før jul. Det var så koselig og oppleve byen julepyntet. Nå fikk jeg veldig lyst på en ny tur...

    Kari :-)

    SvarSlett
  3. Det er ut som at dere hadde en flott tur til London. Jeg reiser dit i januar med noen venninner. Vi har ikke bestilt hotell og jeg lurer derfor på om du har et å anbefale?

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  4. Ååå jeg blir dårlig når jeg ser så flotte bilder fra Londons gater! Får så veldig lyst å reise en tur igjen, og gjerne gå litt "bananas" i butikkene! Ser ut til at dere har hatt en flott tur! Klem..

    SvarSlett
  5. Dette så og hørtes så koselig ut, slike jenteturer er gull verdt..var med mine to til Køben i beg av oktober;)
    Gleder meg til å se varpene du gjorde;)
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Ser ut som om dere har hatt en flott tur! gleder meg å se hva du har handlet :-)
    klem Igi

    SvarSlett
  7. Åh så herlig innlegg - du tok meg rett tilbake til London igjen...!! Var nesten så vi hadde kunne truffet hverandre også gitt - det hadde vært gøy!!! Ser forresten at vi har opplevd mye av det samme - Portobello Road, Nottinghill, shopping i Oxford Street og ikke minst det å finne Cath Kidston :o) Londen er jo bare såååå herlig - elsker byen!!!!!

    Ha en finfin uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  8. Åååå, London... Et helt "voksenliv" siden jeg var der sist. Står høyt oppe på ønskelisten!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!