torsdag 2. desember 2010

Cathrines Julekalender 2010 - luke 2!

Velkommen til 2. dag i min uhøytidelige julekalender, der jeg hver dag frem til jul vil ha en liten overraskelse til dere; en luke å åpne! I går fortalte jeg om reglene og om de flotte premiene jeg deler ut på selveste julaften -se her!
I går fikk bygårdsmannen overraskende sin helt egne julekalender, og den har jeg fylt med søte overraskelser, og en og annen manneting! I kjent stil så han ikke det iøynefallende, nye som hang på framskapet, før jeg harket, pekte og sa: - Næmmen, hva eeer det som henger der???
Så det var litt moro! Jeg må få takke for alle hyggelige kommentarer i går! Jo da, jeg har lagt ned litt arbeide i kalenderen, men gleden er på min side, for å si det sånn! Særlig når f.eks. Berit forteller meg at hun trofast følger bloggen min hver dag, og at jeg er til inspirasjon for henne: Tusen takk, Berit, det varmer! Hun vil også brodere kalenderen dere fikk mønster til i går - se her!
Så til dagens luke! Jeg regner med at desember måned er den travleste i året for de aller fleste av oss, og da er det jo fint når man kan finne noen snarveier til at det skal bli skikkelig jul i stua! Og i takt med nye metoder og tekniske innretninger, blir det ofte en smal sak å få huset til å skinne og blinke! Trykk på dagens luke, så får du noen skikkelige gode tips og råd!
Da ønsker jeg dere en fin dag, og lykke til med dagens oppgave! Husk å legge igjen kommentar (er du anonym legg igjen e-post adr. din) og fortell meg hvor mange lodd du tar, så du er med i trekningen på julaften!

31 kommentarer:

  1. 2 lodd på meg :)
    Herlig tips.. Slvpuss er en hyggelig aktivitet hos oss, jeg og mamma tar det felles, en pusser, en skyller og tørker.. MMasse latter og kos.. Tar tid for vi drikker kaffe og smaker på julekakene inni mellom :)

    Nyt adventsdagen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Ha, ha, herlige tips...tror jeg tar juleforberedelsene på gamlemåten jeg...
    2 lodd på meg.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. hei.
    her er jeg igjen, like trofast i år som i fjor hihihi....
    koselig med kalender til mannen din,
    flott der den henger til glede å pynt.
    ønsker deg en nydelig dag.
    klem fra sylvia.
    å jeg har linket,selvsagt...

    SvarSlett
  4. Et lille pip igen idag herfra det meget kolde Danmark.Sikke en fin ide.Glæder mig hver dag til at se hvad du nu vil vise :-) næsten som juleaften.Klem Else Fogt

    SvarSlett
  5. Hallo i luken!

    SÅ koselig med julekalender, og gode ideer til travle husmødre.

    Jeg tar 2 lodd og gleder meg til å følge med visere i førjulsstria.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  6. Hei. Heldige mannen din;)
    Jeg tar 1 lodd!
    Hilsen Marie Elise
    hvitlykke@gmail.com

    SvarSlett
  7. He he, flott video-snutt!

    Heldig bygårdsmann, min får kalendergave på jobb så det får holde for han.

    (2 lodd ønskes;)

    Ha ein herlig dag, Klem,

    SvarSlett
  8. Nå fikk jeg meg en god latter!
    2 lodd til meg :)

    SvarSlett
  9. Du og du, så morsom den var... Må vise den til mannen :) 2 lodd til meg!

    Klem

    SvarSlett
  10. HI HI den var morsom, men jeg kommer til å gjøre sølvpusset på vanlig måte. Så heldig bygårdsmannen din er. Jeg er imponert over at du klarer å finne på 24 manneting? 2 Lodd på meg.
    Takk for kommentaren :-)
    Ha en riktig fin dag. Klemmmmm

    SvarSlett
  11. Tror jeg tar sølvpussen på gamlemåten. Ett lodd på meg.

    Kari G :-)

    SvarSlett
  12. Herlige tips, tror også jeg tar dem på gamlemåten.
    Flott adventskalender din kjære har fått.
    Takk for alt arbeidet du har lagt ned i julekalenderen.
    2 lodd på meg.
    Ønsker deg en fin torsdag.
    Klem Mio

    SvarSlett
  13. En reklame med humor :) Det liker vi nordmenn!
    Vil gjerne ha et lodd av deg i dag også, jeg.

    SvarSlett
  14. Jeg synes det er så koselig med denne julekalenderen, glad for at jeg fant bloggen din!
    Herlig tips til sølvpussen, får nok kjøpe noen elektriske tannbørster ;)
    Glemte å si at jeg tok 2 lodd i går, og det samme i dag.

    Klem T

    SvarSlett
  15. Ha, ha, den var morsom. Men spørs om jeg ikke tar fram vanlig klut og sølvpuss gitt. ☺

    SvarSlett
  16. Nå fikk jeg meg en god latter :)
    Så utrolig fin julekalender mannen din har fått! Heldig er han, og den pyntet fint opp også, iallefall når den var smekkende full av julestrømper.
    Ha en fin dag! 2 lodd til Heidi :)

    SvarSlett
  17. 2 lodd. Har linket nå, og kommer til å følge med hver dag. Vær sikker! Dette var jammenen blogg/julekalender som setter meg i godt humør og julestemning.

    SvarSlett
  18. Jag såg att jag var lite sent ute på förra inlägget så jag prövar väl här istället, haha.
    Ha det så gott i adventstid.
    Kram Elzie

    2 lotter önskar jag.

    SvarSlett
  19. He, he, tror jeg klarer det uten høytrykkspyler og tannbørster :D
    Så heldig mannen din er som får så fin kalender, og pynter opp skikkelig gjør den også. Jeg har hengt opp kalenderen vi hengte pakker på til ungene til pynt, men nå er de flytta ut alle sammen, så den er uten pakker. Jeg burde da kanskje hengt opp pakker til min kjære isteden :)
    Det blir 2 lodd på meg idag også.

    SvarSlett
  20. Håper mannen din leser bloggen - kanskje han finner ut at han skal gjøre stas på deg med litt blomster ol... super søtt at han ikke så kalenderen! Hva er det med menn???
    Nå skal jeg nyte dagens luke og 1 lodd...
    HIlde

    SvarSlett
  21. Hærlig dette, Men det blir nok pusseklut eller noe. Klem :O)

    SvarSlett
  22. God kveld!
    Morsom video, men nå liker jeg å pusse sølv på gamlemåten med med både sølvpuss og klut. Blankt skal det skinnne i disse dager. Tør nesten ikke si det, men jeg har noen gamle gryter og de blir skurt med stålull i desember hvert år. Gammeldags? Jeg? Neida bare glad i å ivareta tradisjoner. Et lodd på meg i dag også!
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  23. Et riktig morsomt tips, selv om jeg selv foredrar pussefilla. ;)
    Et lodd til meg.
    Hilsen Nina
    nina.c.hall(at)gmail(dot)com

    SvarSlett
  24. Hei!

    Heldigvis er det ikke mye sølvtøy som skal pusses her i huset;)

    Jeg tar et lodd i dag.

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  25. et herlig tips! Så heldig mann du har, heldig som har deg somlager kalender til han.
    Klem Igi

    SvarSlett
  26. For en jobb du gjør,wow!! jeg blir med så ofte jeg kan... og lager link så fler får tips !!
    klem♥

    SvarSlett
  27. Heisann!
    Jeg skrev at det ble to lodd på meg i går, men det ble noe galt med dataen, så jeg fikk ikke linket i går. Men i dag er det i orden, så da blir det 2 lodd på meg:) Du er kjempeflink, fine linker du har!
    Hilsen Ellen:)

    SvarSlett
  28. Jeg oppdaget den herlige bloggen din for første gang i dag, via et utall linker. Har blitt følger og gleder meg til fortsettelsen.

    1 lodd

    Hilsen Fama

    mail: anihaarb@online.no

    SvarSlett
  29. Catrhrine what where you busy with the Christmascalender.
    So lovely.
    Great video.

    SvarSlett
  30. Those little Advent stockings are adorable. I love the sweet white bird too. I couldn't get the video to open, but I have a feeling I'd have trouble understanding it :-)
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  31. Those bootskalender is lovely. The look so cute!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!