mandag 20. desember 2010

Cathrines Julekalender 2010 - luke 20!

Nå har nissen endelig oppdaget vårt hus også, og bestemt seg for å pynte opp til jul! Han kom til oss for en ukes tid siden, og har tatt plass i sleden, med den største selvfølgelighet i verden! Reinsdyret og sleden kom først, men var i grunnen ikke helt komplett uten en nissefar!
Her monterer bygårdsmannen reinsdyr og slede!
Men i Gamlebyen i Fredrikstad satt nissen og ventet tålmodig på oss! Det var julemarked, og mange boder på torget, med både brukt- og antikk, kunst- og håndverk. Nissen lyste mot oss i all sin prakt, og vi så på hverandre og sa: - Der har vi nissen vår!
Så han fikk en kjøretur over fylkesgrensen, og endte sine dager i en lysende slede med et stolt, lysende reinsdyr foran seg! Han er ikke akkurat noen norsk fjøsnisse, men minner heller om Coka Cola-nissen, med sin gullvest, gullsekk og røde plysjdrakt!
Men han er vår, og nå er han blitt nabolagets nykommer og attraksjon, og gjør virkelig en god jobb som julenisse!
Luke nr. 20 venter på dere - klikk og finn ut hva det er! Og husk å kommentere - 1 kommentar = 1 lodd i trekningen julaften! Ha en fin dag!

24 kommentarer:

  1. Santa Claus is always a nice addition in our Christmas decorations. I love these light up reindeer and sleighs too. My neighbor has some out in her yard.
    Sweet treat to print out too.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  2. God morgen!
    Nissefaktoren er høy her i mormorhuset også. Det er veldig koselig når huset er julepyntet og klar for julefeiring. Det går mye i rødt hos oss, en glad farge til en glad høytid. Nå nærmer det seg med stormskritt, men jeg er ganske så ferdig. Bare litt småtteri igjen. Kanskje det kan bli tid til litt klipping og liming slik som i kalenderen i dag?
    Kos deg med dine forberedelser og gjerne 1 lodd til meg.
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  3. I desember er det lov å pøse på med lys!
    Søt engel, takk for den.

    (2 lodd)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for nydelig engel!

    Ett lodd på meg.

    Kari :-)

    SvarSlett
  5. Åååå for en herlig engel, den skal jeg skrive ut.

    SvarSlett
  6. her har vi også fått opp julelysene på huset nå. Det er så trivelig!Det nærmer seg nå.Tar 1 lodd.
    Hilsen Marie Elise
    hvitlykke@gmail.com

    SvarSlett
  7. Så søt blå engel!!
    Nå er det bare noen få dager igjen til julaften, og jeg har vært inne på kalenderen hver dag :)
    2 lodd i dag også.

    SvarSlett
  8. Åh vad fint ni gjort det.
    Ha en bra dag.
    Kram Elzie

    SvarSlett
  9. Å må visst ønske meg skriver til jul.

    Ønsker deg ein fin mandag. klem,

    (2 lodd)

    SvarSlett
  10. Så fint dere har det utenfor huset!
    Vi mangler fortsatt lysslynger og granbar i terrassekassene, men det er heldigvis fortsatt noen dager til jul.
    Hos meg blir det siste krampetrekning med julekortlaging og -skriving, men de fleste ble sendt lørdag. Ha en fin mandag!
    2 lodd til meg i dag også :)

    SvarSlett
  11. Takk for nok et stemningsfullt juleinnlegg!Ett lodd til meg i dag også :)

    SvarSlett
  12. Så fin nisseslede! Synes det meste av utepynten til jul er fin, og en blir i godt humør av det. Men i år har det visst vært for kaldt rundt oss, for det er lite å se i nabolaget av lys som pynter opp. Får håpe det blir litt panikkpynting de siste dagene.
    Tak for engelen, og 2 lodd igjen. Nå nærmer deg seg.....

    SvarSlett
  13. 2 lodd :-)
    Så koselig pyntet inngangs parti, her må da folk føle seg velkommen.
    Den blå engelen er printet ut og skal henges til pynt i spisestuen hvor jeg har interiøret i hvit og blåt.
    I dag skal jeg forsette å lage julesnop, til kvelden skal jeg forsette med nye ideer jeg har til Seascape's julepynt. Ha en riktig fin dag. Klem

    SvarSlett
  14. Ja det er så hyggelig med masse lys ute nå i mørketia.
    Vi har også lys i inngangspartiet, og det i hele desember.
    Den blå engelen skal skrives ut, så får vi se om det blir tid nå før jul....
    Ha en fortsatt fin dag.
    Det blir 1 lodd i dag også.

    Klem Berit

    SvarSlett
  15. Nissefar gjorde seg godt i lyssleden! Og takk for fin engel!
    2 lodd

    SvarSlett
  16. Hei igjen, får ikke åpnet dagens luke, kanskje er nettet litt tregt... Det blir nok en nisse inne hos meg også dersom den blir ferdig (Tilda-nisse), men ellers er det nok litt mer sparsommelig med pynt hos meg :)Ha en fin dag! (2 lodd)

    Klem

    SvarSlett
  17. Hi Cathrine
    A very lovely Santa Claus in his sleigh.
    Enjoy these last days before Christmas.
    Kram Willy
    Two tickets please.

    SvarSlett
  18. Lenge siden jeg har vært innom deg, men veldig koselig å ta en titt på julekalenderen din! :)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  19. Nydelig engel!

    2 lodd.

    Hilsen Fama

    anihaarb@online.no

    SvarSlett
  20. Hei,Chatrine!
    Så herlig nisse med reinsdyr og slede.
    Jeg elsker å pynte med lys og julepynt rundt i uterommet.
    Takk for den fine engel til å printe ut!:)
    God Jul!
    klem fra Jorunn

    SvarSlett
  21. Heisann!
    Måtte innom deg i dag også:) Jeg har vært på Ski storsenter og handlet sammen med en venninne i dag. Det var veldig hyggelig, vi kosa oss veldig:)
    Engelen var fin, den blir nok printet ut og kanskje brukt på julebordet.
    Håper du har hatt en fin dad, hilsen Ellen:)
    (2 lodd)

    SvarSlett
  22. Lekker engel - jeg har helt engledilla i år :)

    God innspurt!

    Jeg henger ved med mine to lodd :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  23. Engel skrevet ut og klar for klipping imorgen tidlig:-)
    Mayen

    SvarSlett
  24. Gratulerer :) Du har vunnet min Give Away. Trenger din adresser så jeg kan sende deg te boksen :) Du kan sende meg en mail privat maritiv@c2i.net. GRATULERER igjen :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!