lørdag 5. februar 2011

Den som venter for lenge...

... sitter lett med skjegget i postkassa! Og det kan vi si at jeg gjorde, fordi jeg nølte akkurat et brøkdels av et sekund for lenge, med å gå tilbake til Kremmerhuset og kjøpe den brødboksen jeg egentlig ville ha! Den som jeg fortalte om her, og som var i emalje og min favorittfarge lyseblått!
Men noe så ergerlig! For da jeg kom inn i den samme butikken bare 3 dager senere, var hele veggen med rosa, kremfarget og lysblå emaljebokser i alle de størrelsene du kunne tenke deg - inkludert brødboksen jeg hadde bestemt meg for - borte vekk! Tomt, helt tomt fra gulv til tak!
Det var ikke så mye som en bitteliten boks igjen i hyllene en gang! Eller forresten, innerst i butikken fant jeg noen ytterst få, små runde, lyseblå, som jeg klokelig tok med meg én av. Ikke noe nøling her nå, nei!
Men da var vi like langt hva brødboks angikk, og Bygårdsmannen var en smule målløs han også - utsolgt, liksom, på så kort tid! Men ga vi opp av den grunn? Nei da, vi vandret ufortrødent videre, og endte opp på Clas Ohlson, som vel var det siste stedet jeg hadde trodd jeg skulle finne det jeg lette etter!
Men der fant vi den - brødboksen vår - som til og med hadde slik heve-senke-lokk som Bygårdsmannen helst ville ha, og i helt riktig størrelse! Den fantes i sort og hvitt, og det ble selvsagt hvitt på oss! Du finner den her!
Og nå har den fått plass på kjøkkenbenken, og alt er såre vel! Selv om det selvsagt gnager litt i fruens sjel at jeg måtte nøye meg med en bitteliten, lyseblå boks, i stede for en stor brødsboks! Så moralen er: Ikke vent for lenge med å slå til, for da kan det være for sent!
Med ønske om en god helg til dere alle fra Bygårdsmannen med frue!

14 kommentarer:

  1. Godt det ble boks da:)
    ha en fin lørdag
    klemklem

    SvarSlett
  2. Det ble nå en fin erstatning da:-)
    Kjekt at mannen i huset og blir fornøyd:-)

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Synes du fant en fin erstatning.
    Ønsker deg en fin helg, nyt den og kos deg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. Jeg syns nesten dette var et enda bedre valg, ikke minst pga måten den åpnes på. Men jeg forstår jo at du helst ville ha en i lyseblått;)
    Her ivårt hjem ligger brødet i en sponkurv, en litt stor...og over ligger et brodert brødklede. Brødene ligger i tette poser.
    Kan du oppbevare brødene i brødbpksen uten å ha dem i pose, blir de ikke tørre?

    Nå skal vi snart ha visning på ferie-huset vårt...litt trist, men vi har andre planer, så da er det heltgreit. veldig bra hvis det møter mange interesserte i dag, liker å ha det fort gjort;)
    God helg;)

    SvarSlett
  5. Slik kan det gå:O) Men du fikk en flott brødboks, så jeg regner ed du er ganske så fornøyd:)
    Kos deg i helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. ISj... Men det var da en flott brødboks du fikk allikevel, og må si meg enig med bygårdsmannen om at det var en kjekk åpne-lukke mekanisme fremfor lokk...
    Nyt helgen.
    Hilde

    SvarSlett
  7. Synd at du ikke fikk takk i den du ønsket. Ha en riktig fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  8. Heia Cathrine. ÅÅÅ, det endte godt! Heldigvis (O: Synes dere fikk dere en fin brødboks, jeg. Og så har dere vært på HG også? Og funnet det dere så etter! Mye nytt i bloggen din. Fana jakken din tror jeg blir aldeles lekker. Du skriver forresten veldig godt! Som du alltid har gjort (O: Ha en fin helg, dere to. (O: Kos kos

    SvarSlett
  9. Hei Cathrine!
    Noe så ergelig da! Men må jo si at brødboksen du kjøpte var en flott erstatning for den du ikke fikk. Det er rart med det en har bestemt seg for, får en det ikke, så kan det gå lang tid før ergrelsen er ute av kroppen! Jeg har også fått meg en sånn liten lyseblå boks, og i dag har jeg kjøpt lyseblått , garn og skal hekle omfang til kjøkkengardiner her i mormorhuset. De blir hvite og lette og jeg ser for meg at de blafrer i sommerbrisen mens vinduet er pyntet med markblomster. Er enig med Bygårdsmannen - det nærmer seg sankthans! Ha en flott helg. hilsen Berit

    SvarSlett
  10. Så kjedelig at de var borte. Den så jo kjempeflott ut.

    Godt dere fant en annen flott en på clas olson..

    Ønsker deg en flott helg, her skinner sola:)

    SvarSlett
  11. Nei, er det mulig - på så kort tid!
    Du store all styrens.
    Jeg kjente meg forresten veldig godt igjen. Har sitter med skjegget fullt av postkasser noen ganger i mitt liv. Det lønner seg IKKE å vente. Av og til trøster jeg meg med at det sikkert ikke var så viktig likevel siden jeg ikke handlet med én gang....
    Godt dere fikk brødboks til slutt *s*
    En god helg og klem fra Liv

    SvarSlett
  12. Så bra at du fant noe annet du kan bruke :) Jeg har latt meg inspirere av dine blå-hvite farger som du stadig viser fram - og heklet en "snølue" i blått og hvitt ;)

    Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett
  13. Bonjour Cathrines, merci pour ton dernier commentaire, et s`il s`agit du bleu, je l`adore et surtout dans ma cuisine, il est toujours la, je t`envoie mes meilleures salutations, ewa

    SvarSlett
  14. Det ble egentlig en bedre løsning på "brødboksproblemet" vårt, den vi kjøpte i min "dippeduttbutikk" nr 1. Clas Olson. Selv om også i denne boksen må brødet ligge i plast. Frontåpning er jo genialt, ikke sant? Det beste ved den lys blå, var kun fargen......så da så!
    "Bygårdsmannen".

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!