tirsdag 8. februar 2011

I det rosa hjørnet!

Jeg pleier jo å være veldig blå av meg, men i dag er jeg i det rosa hjørnet! Jeg har visst begynte å få litt vårfølelse! Men det er nok ikke fordi jeg ser noen vårtegn utenfor, for der ligger det akkurat nå nysnø i store mengder!
Det må være fordi jeg så inderlig vel ønsker det var vår og sommer, og at det snart vil blomstre og dufte og se vakkert ut med blomster og planter! Og at vår historiske gallicarose vil vise seg fra sin flotteste side, og blomstre villt med rosa roser i bedet vårt!
Den kjøpte jeg under et hagebesøk hos Helen Fredholm i fjor sommer (se her)! Hun har en flott, engelsk besøkshage på Toten i Oppland, og det er virkelig en drøm for enhver hageentusiast å komme dit! Les om Helens hage her!
Ellers begynte dette året med min rosa dagbok, innkjøpt på Marks & Spencer i London i oktober i fjor! Da var jeg på jentetur med min voksne datter, og vi besøkte bl.a. Cath Kidston, og kom hjem med både det ene og andre derfra - se her!
Men tilbake til rosa, så sydde og heklet jeg disse søte rosa kjolene til mine jentebarnebarn i fjor sommer - se her! Jeg valgte lysrosa til minstejenta, og litt mørkere rosa til den største! Hun har vel egentlig gjort seg ferdig med den rosa perioden, men det hender at det dukker opp noe rosa, om enn i små mengder!
Jeg forsøker å sy litt nå om dagen, men har ikke fått den helt store dreisen på det. En skulder verker, og så er jeg litt i tenkeboksen over hvordan jeg vil sy det jeg skal sy! Men dette syrommet hadde definitivt vært hyggelig å jobbe i, selv om jeg er glad jeg har en symaskin av nyere modell enn denne!
Disse hyggelig, gamle rosekoppene selger jeg akkurat nå i mitt lille loppehjørne - se her! Med ønske om en hyggelig dag - kanskje med litt rosa og vårlige innslag!

8 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Mye flott i rosa :-) Og digget kjøkkenet :-) Sånn kjøkken skulle jeg gjerne hatt..om det ikke bodde en mann i huset :-) hehe :-)


    Ønsker deg en flott uke :-)



    Klem

    SvarSlett
  2. Nej hvor fint.Er helt vil med de kjoler.kunne lige se min prinsesse i den lyserøde.du har evt ikke en opskrift på det hæklede?for må da eje en sådan her til sommer.også til mig selv :-))))Kram altid med stor fornøjelse jeg kigger forbi din blog

    SvarSlett
  3. Så skjønne bilder! Rosa er jo aldri feil... Jentene mine er veldig rosa, så her har vi rosa så det holder. Nydelige bilder du har funnet - det kjøkkenet kunne jeg gjerne ha flyttet inn på, og det syrommet var helt herlig!
    Hilde

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Ja rosa er så absolutt vårfarge. Det i kombinasjon med en sart grønn og hvit er mine kjøkkenfarger om sommeren her i mormorhuset. Men i år har jeg lurt litt på om lys, lys blå skal erstatte den rosa sjangeren. Vi får se.
    Ellers var det noen nyyyydelige kjoler. Jeg får et nytt jentebarnebarn nå i vår, så neste år - da kan jeg lage kjole til henne. Ha en strålende dag.
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  5. Dette var koselige og vårlige bilder. Egentlig er det mest vårlige de bare armene til husmordamen på bildet.

    Hilsen meg
    - med stillongs på og tykk, lang joggejakke dratt godt igjen i halsen!

    SvarSlett
  6. Jeg husker faktisk godt de rosa kjolene. Ellers er du nok ikke alene om å drømme om vår. Jeg lager etter beste evne vår inne med blomster og stearinlys.

    Klem

    SvarSlett
  7. Hej!
    De rosa klänningarna är ljuvliga! Jag gillar mormorsrutorna skarpt.

    Ta det försiktigt med axlar och skuldror, det är farligt med för mycket likadant arbete. Man får ta till yoga - och regelbundet helst...annars en vetekudde i efterskott, men då har man redan ont

    SvarSlett
  8. Hvilket smukt og harmonisk indlæg fra dig Cathrine, jeg er specielt vild med det rosa komfur og køleskab på det 1. billede. Vil have det!! Nu!

    Klem Helle

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!