onsdag 30. mars 2011

Pelargonia i farta!

Jeg rakk såvidt å ta inn pelargoniaene fra uteboden, der de har overvintret og stått mørkt og kjølig, før jeg måtte ta en liten kunstpause! Nå håper jeg bare at stiklingene slår rot, og at morplantene vokser seg riktig store!
Bygårdsmannen har fått streng beskjed om å vanne og pusle rundt dem, så de vil klare seg gjennom denne våren også! I samlingen finner du både Dronning Ingrid, Mårbacka, Sundborn, Pink Retro, Apple Blossom, Anna Backlunds lille vita og flere andre.
I fjor laget jeg søte skilt til pelargoniaene, og de kan du gjerne laste ned og kopiere (kun til privat bruk) - se her! Det er jo ellers veldig lett å blande de med hverandre, så skilter gjør susen og gir deg orden i pelargonia-flokken din!
Det skal bli helt skjønt når vi igjen kan sitte i hagen og kose oss, og nyte en kopp kaffe og et velfortjent kakestykke - selv om det ikke blir i denne deilige hagesofaen!
Og det skal bli spennende å se på resulatet av årets lille våronn blandt husets samling av pelargoniaer, som jeg håper vil gi mange flere planter enn i fjor!

5 kommentarer:

  1. Deilige bilder! Og takk for de fine skiltene. Jeg har nå lagret dem. Har problemer med å huske navnene på plantene mine, men kanskje jeg blir flinkere nå?
    De må jo være fine å bruke til scrapbooking også? Skal prøves ut.

    SvarSlett
  2. Heisann!
    En flott blogg du har og en masse flotte bilder legger du ut, er forholdsvis ny i bloggverden og har mye å lære, blir helt matt av alle de flotte bloggene. Jeg er en dame på snart 50 som driver en interiørbutikk på Jeløy, moss hvor jeg har mye spennende, jeg pusser opp nytt og gammelt, syr, redesign, lager masse osv. Elsker å farte rundt å finne gamle skatter)))
    Ha en fortsatt flott dag!
    Monica

    SvarSlett
  3. Pelargonia - bare navnet oser av sommer! I min lille have har jeg konsentrert meg om bare to-tre ulike sorter blomster. Hvite margeritter i mørkeblå krukker ved døra, rosa pelargonia (dronning Ingrid) opp over trappen og en ampel med blå "minipetunia" i utelykten. Problemet mitt er at jeg har så dårlig med lagringsplass for planter som skal overvintre. Derfor blir det til at jeg kjøper nye hvert år. Kanskje jeg rett og slett skal blåse i det estetiske på gjesterommet og forsøke meg på en overvintring denne gang? Som alltid et nydelig innlegg. Koselige skilt (som jeg la merke til i fjor) - blir spennende å se når alt blomstrer. Ha en fin dag! Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Hei.
    Flotte skilt du har laget.
    Det var lurt med skilt på plantene.
    Jeg husker ikke navnene uten å lese det som står på de små lappene nede i potten.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Så mange flotte pelargonia sorter du har i samlingen din!
    Vakre alle sammen!
    Lykke til til Bygårdsmannen da ;)
    klem fra Laila

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!