tirsdag 2. august 2011

Mitt vakre land - Vestland!

Nå kommer et lite tilbakeblikk på Vestlandsturen vår i juli, som var en eneste stor reise fra et vakkert stedet til det neste!

Etter en strabasiøs tur over Hallingskarvet (rv 50) til Aurland, som p.g.a. alle de trange og mange tunnelene IKKE anbefales for dem med campingvogn bakpå, ankom vi Flåm innerst i Aurlandsfjorden sent på kvelden.

Øverst til venstre i bildet skimtes campingvognen vår!
Der ble vi tatt veldig godt i mot på Flåm Camping og Vandrarheim, hvor vi fikk panorama plass på øverste hylle til en rimelig penge! Med fantastisk utsikt ut over Flåm, fjord og fjell, ble det en flott start på turen vår!

Hvem ønsker ikke å våkne opptil denne utsikten, mellom bratte fjell, og se solen skinne trolskt over toppene! Og nede ved fjorden ligger vannflaten speilblank og fin, og venter spent på at turistene skal våkne til en ny dag!

Og kanskje er allerede noen på vei til den første turen med M/F Fjærlandsfjord eller Fanaraaken, for å komme til Gudvangen, slik Bygårdsmannen og jeg selv gjorde! En fantastisk båttur, som dere skal få se mere fra senere!

I Flåm kan man også reise på en av verdens vakreste togtur med Flåmsbana, som tar deg opp og ned til Myrdal, og hvor man evt. kan sykle eller gå ned igjen langs Rallervegen.

Ellers er gamle, ærverdige Fretheim hotell viden kjent, og det går selvsagt an å innta et måltid eller to her! Selv satser vi gjerne på matpakke og et måltid langs sti eller elv, og synes ikke noe smaker bedre enn det!

Selv om det også ville vært godt å sette seg ned her en liten stund! Fortsettelse følger!


 

8 kommentarer:

  1. Flotte bilder og inpirerende tekst.

    SvarSlett
  2. Inspirerende selvsagt!

    Hvorfor oppdager jeg skrivefeil etter at det er sendt?

    SvarSlett
  3. Flotte bilder, og jeg får lyst til å dra dit!!! Vedr pakken, den kom frem!! Var litt stor for postkassa, så jeg måtte hente den på posten. Men den ligger hjemme, så nå er jeg snart klar for å skaffe renning, som jeg kan sette opp på veven. Tenkte å sette i gang med å veve filleryer i vinter:DDDDD Vedr trekassa på trommelen min, den kjøpte jeg på Brukt og grønt, en bruktbutikk her på nettet. Sammen med såpevispen og såpeskåla mi!!!!! .Har du noe å bytte, så kan vi gjerne det:DDD Er alltid på jakt etter farge glad sengetøy og gardiner fra 70-tallet!!!!! Samt fargeglade saker og ting til kjøkkenet, både plast og metall:DDDD klemz Grethe

    SvarSlett
  4. Jeg har vært mye ute å reist...MEN ikke noe er så vakkert som Norge!!
    Koslig at du deler alle de nydelige bildene med oss, klem.

    SvarSlett
  5. Det er fint på Vestlandet, spesielt når sola skinner! Koselige bilder du har tatt.

    Klem

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder fra Vestlandsferien din!! Som vestlending selv, må jeg jo bare si at det finnes ikke noe vakrere sted å være enn "hjemme", når solen stråler og naturen viser seg fra sin aller beste side...

    Nyt sommeren videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  7. Como siempre tus fotos son hermosas, excelente fin de semana.

    SvarSlett
  8. I was so sorry to hear of the tragedy there in Norway, and of course I thought of you my and my other Norwegian blogging friends. So sad.

    Your photos from your summer vacation are beautiful. I haven't been online much this summer, just enjoying time with my family instead :)
    I hope all is well.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!