søndag 9. oktober 2011

Fanajakke med personlig vri!

Så er den kommet på trykk - oppskriften på Fanajakken min! En klassisk og kledelig jakke, som det står på forsiden av bladet! Ja, tenk, jakken min fikk selveste forsiden! Og det kan jeg vel få være litt stolt av?!

Jeg har allerede fått hyggelige tilbakemeldinger fra de av dere som abonnerer på Familien, og har fått bladet i postkassen! RoseSommer skrev: Jeg har fått det, jeg har fått det! Familien kom idag! Kjempefin forside. Gratulerer så mye. Og jakka er virkelig fin. God helg, nå skal jeg kose meg videre med Familien.

Fana-mønsteret er jo en klassiker, og har blitt brukt til mange forskjellige utgaver av Fanakoften. Den mest vanlige er vel denne, tradisjonelle modellen - se her - som Dale garn har i sitt sortement:

Min modell har et moderne snitt med vide ermer, og har en lett skrå fasong, noe som jeg synes ble veldig fint!

Mandag 10. oktober kommer Familien nr. 21 2011 i handelen, og der finner dere altså strikkeoppskriften min! Så løp og kjøp!

18 kommentarer:

  1. Gratulerer! Dette var stas og Fanajakken din er aldeles nydelig... Ha en fortsatt fin søndag! Klem fra Rosen

    SvarSlett
  2. Gratulerer......syntes jeg hadde sett den før og tenkte på deg da jeg tittet i bladet her en dag.
    Kjempe fin ble den....du kan virkelig være stolt

    Fin søndag ønskes deg

    SvarSlett
  3. Gratulerer med jakke i bladet!! Kjempefin var den, og veldig fint snitt! Du har all grunn til å være stolt:) Klem Camilla

    SvarSlett
  4. Så fin den var. Ønsker meg;-))

    SvarSlett
  5. Kjempegøy! Gratulerer så mye! Jeg så bladet hos min mor i går, og jakken er virkelig kjempefin!! Nydelig fasong. Du har all grunn til å være stolt, flinke du.-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Gratulerer! Jakken er virkelig nydelig og fortjener forsiden! Jeg liker så godt snittet! Ja, jeg skal kjøpe bladet!
    Ha en stolt søndag:-)!
    Klem Hjørdis:-)

    SvarSlett
  7. Gratulerer! Klart du skal være stolt! Jakken er nydelig, så bladet skal kjøpes :)

    SvarSlett
  8. Nydelig ;-)Gratis;-)

    SvarSlett
  9. Så gøy, gratulerer!! Den er virkelig lekker!!
    Klem♥

    SvarSlett
  10. Gratulerer !
    Nydelig jakke ! Du er kjempe flink :)
    Hilsen Anne

    SvarSlett
  11. Jeg abbonerer på Familen, men visste ikke at det var din modell som prydet forsiden. Såååå kjekt!

    SvarSlett
  12. Veldig fin jakke. Jeg synes bildene av jakka på bloggen din er bedre enn de i Familien. Nå har jeg faktisk lyst til å strikke jakka etter at jeg har sett den på din blogg :=)

    SvarSlett
  13. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe Familien. Moro når en nesten kjenner degsigneren :D:D
    Gratulerer med oppskrift på trykk.

    Ha en fortsatt herlig uke :D

    SvarSlett
  14. Kjempeflott Cathrine - gratulerer så mye! Jakken er jo aldeles nydelig. Det har blitt noen Fanagensere opp gjennom årene. Den siste jeg strikket var en genser til han far sjøl. Triplexgarn og forholdsvis tynne pinner. Den var god og varm og akkurat passe bruklig å ha på når han skulle male huset. Det betydde da også at genseren fikk avgå ved malingflekkdøden. Ja, ja. Han frøs nå ikke husbonden i alle fall og huset ble fint.
    God uke til deg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  15. Så morsomt:) Gratulerer så mye- du har all grunn til å være stolt :) Nydelig var den!!
    Ha en fin dag
    klem Tove

    SvarSlett
  16. Gratulerer såå mye, et nydelig eksemplar av Fanakofta!!! Denne kunne jeg tenkt meg selv, så jeg må ut å lete etter Familien!! Flott var den!!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!