fredag 7. oktober 2011

Style en stol!

Mens Bygårdsmannen svinger malerkosten, er frua hans opptatt med alle de små detaljene, og ikke minst skaper jeg helheten! Men begge deler er like viktig, som jeg sier til ham, ellers ville det være som et bord uten duk, eller vinduer uten gardiner!

Bygårdsmannen er forresten veldig glad for alle de hyggelig kommentarer til det forrige innlegget - Forvandlingen - der han redesignet et skap, som det så fint heter! Skapet sto på randen av søppeldynga, men fikk et nytt liv som kjøkkenskap i farmor-kroken vår!

Denne stolen er det mindre å gjøre med, faktisk ingen ting, om man da ikke vil ha en annen farge på treverk eller stoff. Men i retroens navn, er det sikkert mange nå som vil elske den som den er, i all sin rokokko- og grønne fløyelsprakt! Grønt er visst årets trendfarge, sier de som vet det!

Men, denne gangen var veien kort fra "passer kanskje" til "passer ikke" her hjemme hos oss, så dessverre for stolen må den nok finne seg et annet hjem! Kanskje et hjem som elsker retro, og hvor den ville passe inn som hånd i handske?

Jeg tenkte jeg skulle gjøre som proffenene, og "style" stolen for fotografering! Og jeg begynte litt forsiktig med en liten, søt pute. Men fant raskt ut at den skjulte den vakre stolryggen, med de gjennomtrukne knappene.

Så da fant jeg i steden frem en gammel blå og hvit kaffekopp, en hagebok og den velkjente pelargoniaen fra vinduskarmen på kjøkkenet, og det begynte straks å likne på noe!

Det ser faktisk veldig tilforlatelig ut, ikke sant? Som om noen hvert øyeblikk vil sette seg ned her, drikke kaffe, og legger planer for neste års hage!

Boken på stolen er Hagegleder av Nina Ewald (Cappelen Damm), er en annerledes hagebok, der hun: "Viser hvordan du kan ta hagen for deg bit for bit, og med minimal innsats få en vakrere hage som passer familiens smak og behov og husets stil!" Hørtes ikke det greit ut?!

Til slutt falt jeg ned på dette bildet, og sa meg godt fornøyd med stylingen! Stolen er nå klar for et nytt hjem! Så kontakt meg her om du skulle du ønske deg en velholdt rokokko stol som dette! 

En strålende helg ønskes dere alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Den oppgaven klarte du bra - å style stolen!:-) Koselige bilder og morsom tekst. Mine foreldre har også en slik stol. Veldig god å sitte i.
    Takk for koselig hilsen:-)
    klem og god helg!:-)

    SvarSlett
  2. Syntes det ble riktig bra jeg også... hva vi kan når vi legger vilja til :))
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  3. Syns stolen er fin jeg, men med litt oppussing så kan den bli enda finere....vet det var endel slike stoler for noen år sida!
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  4. Den var virkelig flott stylet:O)..og denne må da få et hjem så flott som den var!!
    Ha ei finfin helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Jeg har fått det, jeg har fått det! Familien kom idag! Kjempefin forside. Gratulerer så mye. Og jakka er virkelig fin.
    Oj, glemte nesten å skryte av stolen OG det fine skapet i forrige innlegg. Tror ikke jeg fikk kommentert det.
    God helg, nå skal jeg kose meg videre med Familien.

    SvarSlett
  6. PS. Det hadde jo vært artig å treffes i Sarpsborg!!!! klemz grethe

    SvarSlett
  7. Herlig - lekkert stylet :)

    Og skapet ble kjempeflott, men innrømmer at jeg ble skeptrisk av før-bildet ;) Biter det i meg og applauderer med nytt sjarmerende skap :)

    God helg-klem fra Tove

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!