lørdag 28. januar 2012

Lyseblå drømmer!

Forandring fryder, og mine lyseblå drømmer lever i aller beste velgående! Så når et nytt baderomsskap nå ser dagens lys, går det klart i retning av lyseblått!

Og det er muligens en forklaring på det - hvilken farge jeg alltid ender opp med! Hvitt er en sikker vinner, og lysegrått. Og den støvgrønne fargen har jeg blitt veldig glad i, men til et helt skap? Da satte den ellers så modige Bygårdsmannen foten ned og sa at det ble det ikk'no av!

Skapet som nå får nytt liv fant vi på finn.no, og reiste endog over Oslofjorden for å ta herligheten i øyensyn!
- Hvor shabby er det egentlig? ville Bygårdsmanne vite før vi dro helt til Verdens ende!
- Shabby og shabby... Det har absolutt potensiale! sa jeg.

Og da vi reiste hjem med det gamle skapet med munnblåst glass i overskapet, og en romslig kommode i underdelen, var jeg strålende fornøyd! Skapet vil romme både håndkler, toalettsaker, og alt mulig annet, og jeg kan ikke vente med å få det på plass!

Men i øyeblikket er det valg av riktig blåfarge som skal besluttes, og da har jeg lett med lys og lykte etter en lyseblå farge som jeg tror ble kalt isblå, som en av dere hadde malt noen møbler med! Så fargetips mottas med takk!

I mellomtiden blir det litt jobb å få skapet i stand, ved å sparkle, pusse, liste og bytte ut håndtak - malingen blir prikken over i-en!  Og jeg lar meg gjerne inspirere av andre som har brukt gamle møbler på badet - ser her!

Så det er egentlig ingen begrensninger i hvilke møbler som kan brukes på et bad, bare man tenker på at det må tåle fukt og en smule vannsøl! Og gjenbruk er gøy, nyttig og utviklende for kreativiteten, som jeg pleier å si!

Og nå som vi går mot lysere tider, er det mye lettere å ta frem malepenselen og gå løs på både tidligere loppekjøp og nyanskaffelser! Med ønske om en god, kreativ helg!

Ps. Det ser ut som om det er blitt gjort noe med problemet med å kommentere hos enkelte bloggere, så da er jeg såre fornøyd!

6 kommentarer:

  1. Ser ut som et godt bruktfunn. Deilig at sola har snudd, har virkelig lagt merke til de ekstra minuttene med dagslys i det siste. Ha en fin helg med malepenselen.

    SvarSlett
  2. Spørsmålet er litt med hva du tenker på med Isblå. Mine tanker går i retning av lys gråblå som 1005 R90B, men det kan hende du tenker mer i retning av lys, lys turkis.

    I et "gammelt" LADY kart fant jeg to farger som heter Isvann 5168 og Risør 4120. Når jeg ikke har NCS koden på disse fargene så klarer jeg ikke å lese hvor blå, grønne eller grå de er. Men jeg vil anta at om du spørr i en fargehandel så klarer de å finne ut av disse kodene.

    SvarSlett
  3. Du, jeg blir så glad hver gang du har et "lyseblått" innlegg! Synes ditt bruktfunn var nydelig og blir helt perfekt med ny maling. Det er godt med disse store kommodene/skapene - de rommer så uendlig mye mer en de nymotens grunne baderomsinredningene. Gleder meg til å se det endelige resultatet. Ymter stadig frempå om litt maling både her og der, men det er noe av det verste morfar vet så her må det brukes både list og lempe. Jeg får det som regel som jeg vil etter hvert likevel. Min rygg og mine armer egner seg ikke til den slags så da må den bedre halvdelen bestikkes. Kanskje hvis jeg tilbyr noe nytt treningstøy og joggesko (ha sliter ut to par i året + en løpedress)så er avtalen i boks.
    Nå gleder jeg meg til litt nettsurfing innimellom broderingen.
    Ønsker deg en strålende helg!
    Klem Berit

    SvarSlett
  4. Ine / Leas Lintøy28. januar 2012 kl. 14:22

    Om ikke det var den gode feen som snakket om isblå? Sjekk inne hos henne, du!

    SvarSlett
  5. Ja, dette er herlige innlegg for en som også elsker blått og hvitt til kjøkkenet.

    TAKK for inspirasjonen og klem fra meg.

    SvarSlett
  6. hei på deg,
    åå så koselig et innlegg, dette blir jo lekkert, koselig å kunne male å fikse, gøy å finne sånne ting,
    nydelig det badet du viser,
    ha en vakker dag min venn,
    klem fra sylvia

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!