fredag 27. april 2012

På rett sted, til feil tid!

Noen ganger er man heldig, andre ganger ikke! Som da Bygårdsmannen for et par dager siden ble tatt på fersken med kakeboksen foran seg, bare fordi at jeg tilfeldigvis kom litt tidligere hjem enn det han hadde trodd!

Men han burde visst bedre, og:
- Man skal ikke tro, man  skal vite, som min far sa! Ha sa også:
- Din vilje ligger i min bukselomme! Og det likte jeg veldig dårlig! Men det kunne foreldre si til barna sine på 1960-tallet. Og det hjalp ikke det minste lille gran at jeg ble sint som en tyr, og ropte:
- Nei, det gjør den ikke!

Men tilbake til kaken som Bygårdsmannen fant i kakeboksen, så hadde han heldigvis bare rukket å spise bitte litte gran. Så det er nok igjen til både en og to kaffestunder for 2!

Men kan man sette en halvspist kake på bordet til sine gjester? Nei, det kan man ikke! Så da måtte jeg bake ny kake, og Bygårdsmannen fikk bitte litte gran dårlig samvittighet!

Men hva gjør man ikke når man er en skikkelig søtmoms, og fristelsene er så altfor nære?
- Det er da man viser hvilken karakter man har det, vennen min, sa jeg!
 - ....

Men hjelpen er ikke så veldig langt unna da! For som den gode hustru man er, er det selvsagt gjort på et øyeblikk å lage en flunkende ny, og rykende varm sjokoladekake, 1 time før gjestene står på døren!

Slik som denne forførende sjokoladetrøffelkaken, som du finner oppskriften til hos danske Bolig Liv her! God helg, dere!


5 kommentarer:

  1. He, he - godt at bygårdsmannen har en forståelsesfull og effektiv kone! Og en husmor av den gode sorten som ikke serverer gjestene halvspiste kaker.
    Tenk at vi har fedre som sa nøyaktig det samme. Akkurat de setningene brukte min far stadig vekk *S*. Han hadde forresten én til: Min tjener har òg en tjener - han heter gjør det det selv. Nyttet ikke allid å mase på far :-)
    Kos dere videre med nydelig kake - Liv

    SvarSlett
  2. Store gutter, vet du... ;) Godt at du fikk ordnet opp!

    Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett
  3. Tror dette var gjengs uttrykk for fedre på 60-tallet! Og vet du - at selv om vi protesterte så godtok vi nok at "fars ord var lov". Jeg var en skikkelig pappajente og kunne trille ham rundt lillefingeren. En fin tid.
    Og når det gjelder kake og ektemenn, så vær du stolt over at han lar seg friste (ikke noe rart forresten, kaken så deilig ut)!
    God helg til deg og dine.
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  4. Koselig at du ville være med på give away hos meg :)

    Skjønner godt at han gomla kake jeg! hehe. Jeg er skikkelig kakemoms sjøl. :)

    Jeg har ikke så mye peiling på pelargonia, tror jeg har gjort det meste feil egentlig.. :P De har "overvintra" i vinduskarmen, og stiklinger tok jeg ikke før nå, når det har begynt å blomstre.. Men, de lever da i alle fall! :)

    SvarSlett
  5. Hej og tak for din hilsen.
    Hvis jeg var bygårdsmanden, og fandt den slags lækre chokoladekager i kageboksen, ville jeg også være ganske tunghør for advarselsråb!
    Uhm- den ser farlig-lækker ud!
    Dine forslag til kageopsatser er meget spændende. Faldt især for den med æggebægerne. Vil holde øjnene åbne for egnet materiale på genbrug og loppemarkeder.
    Havde tænkt mig på bagagerumsmarked i Holstebro i dag, men i øjeblikket regner det.
    Stort knus fra mig.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!