fredag 14. desember 2012

Cathrines Jule kalender 2012 - luke 5!

Nå har jeg latt dere vente i spenning i noen dager, men nå har vi endelig kommet frem til luke 5 i Cathrines Julekalender!
Og hva som skjuler seg bak luken, får du se litt senere! Men først dagens lille juleinspirasjon, som er denne søte engelen! Broderimønsteret finner du her!
Nå begynner julekortene for alvor å strømme inn til Bygårdsmannen og frue, og i går kveld skrev jeg et titalls julekort! Skriver du mange julekort?
Tar du vare på julekortene? Jeg tar vare på noen, gjerne selvlagede, de vakreste, og de med foto! Jule-kortene har jeg i esken med julepynt, og tar dem ofte frem igjen, og bruker de som pynt neste jul!
Litt vemodig blir det også når man finner kort fra familie og venner som har gått bort - og da er jeg ekstra glad for at jeg har spart på dem!
Men nå til dagens luke i Cathrines Julekalender! Klikk på luken og se hva du kan vinne! Du deltar i trekningen ved å legge igjen kommentar under dette innlegget!

Reglene er:
1 kommentar = 1 lodd
1 kommentar + være/bli følger = 2 lodd
1 kommentar + være/bli følger + linke = 3 lodd
Bruk bildet her og linken her hvis du linker. Husk å si hvor mange lodd du tar. Og har du ikke egen blogg, så legge igjen e-post adr. din.

De som bidrar med flotte kalendergaver i år er:

Du kan delta i konkurransen om luke 5 frem til jeg publiserer luke 6! Lykke til, og ha en flott fredag! Denne konkurransen er nå avsluttet!

14 kommentarer:

  1. Så spennende da! Du har jo alltid så mange koselige ting i din lille bruktbutikk! Selv har jeg i lang tid lurt på både krydder/melsettet og den lille blå/hvite melkemuggen som jeg ser er borte nå. Den gamle mandelkvernen jeg kjøpte av deg har vært i bruk. Funker som bare det.
    I dag er det litt julegodter som skal lages.
    Har allerede laget karamell/mashmallowsbiter og nå står Mozartkuler for tur. Hadde planer om det tidligere, men så var jeg i manko på conjac. (lurer på hvorfor??) Tror den står nedpakket i en eller annen eske og ikke kommet frem enda. Vi er ikke så harde på flaska her i huset, så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg har. I alle år har vi vært i stand til å hente/bringe barna når de har vært ute. Derfor så går det stort sett i alkoholfritt på oss i helgene. Og i ukedagene frister det lite med alkohol. Men vi er absolutt ingen fanatikere - godt drikke skal nytes. Du må også nyte denne dagen Cathrine. Klem Berit

    SvarSlett
  2. Spennende, lopper liker eg.

    Tar vare på noen julekort.
    Har et som eg tegnet og sendte til min mormor når eg var liten, koselig å se at ho hadde tatt vare på det, og så fikk eg det tilbake etter hennes død.

    Ønsker deg ei fin helg!
    Klem,

    SvarSlett
  3. Her er det dessverre blitt nesten slutt på julekort, men jeg tar vare på de med bilder, men ser færre og færre skriver kort, deriblant meg selv..
    Ellers er det den travleste tida på jobb, så det ødelegger litt for kosen med adventstida, men slik har det vært i alle år:)
    Nyt dagene, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Tar nok vare på julekort i noen år, da det går for det meste i bildekort nå. Lite skrevne julekort i omløp.

    Tar 3 lodd jeg! :)

    SvarSlett
  5. Jeg gjemmer på julekortene, og syns faktisk det er litt trist at det blir færre og færre av dem. Morsomst med dem med bilder på, så ser man år for år hvordan barna vokser til! Ha ei flott 3.adventshelg!

    SvarSlett
  6. Jeg henger med, med 1 lodd. Blir spennende å se hva premien er.:)
    Jeg fikk førjulsbesøk idag av et oldebarn med foreldrene. De hadde med julekort med bilder av lille Lucas på. Klart jeg tar vare på sånne kort. Er en skatt for meg.
    Ha en fin helg!
    krykkja@hotmail.com

    SvarSlett
  7. En spennende overraskelse! Klart jeg blir med :-)
    Så flink du er som har spart på julekortene. Jeg gjorde det en stund, de lå i esken med julepynt, men et år hadde musene lest kortene på et svært lite delikat vis, og de ble kastet (både musene og kortene). Synd - mest for kortene *S*
    Klem fra Liv

    og du - slå av robotgjenkjenningen da, det er så brysomt...

    SvarSlett
  8. Hei! Det er koselig med "gammeldagse" julekort! Jeg satser 3 lodd igjen;) Spennende;)

    SvarSlett
  9. Hei.Her i huset er julekort som dyrebare små skatter. Jeg har tatt vare på alle jeg har fått opp gjennom alle år. Jeg har hver sin lille boks til hver familie eller person som jeg har fått kort eller julebrev fra. Selv skriver jeg mellom 40 og 50 julekort hvert år.Vi har 14 barnebarn, og alle får hvert sitt kort til jul.Hvert barnebarn har fått et stort skrin til å legge sine jul-og bursdagskort i. Jeg liker å tenke på at de blir glade for det når de blir voksne. Jeg er kjempeglad i det skrevne ord fra forfedre som jeg aldri har kjent. Har vært heldig å få noen slike. Det er synd at det blir færre og færre julehilsner i postkassa.
    Ha en fin førjulstid.

    SvarSlett
  10. Jeg skriver en 30 julekort, og mer tekst enn "God jul og godt nyttår". Jeg har funnet ut at jeg ikke kan spare på alle jeg mottar. Noen kort med barnebilder har jeg da spart på, men resten må jeg ærlig innrømme kastes etter et par år.

    SvarSlett
  11. Vi pleier å skrive mange julekort med julebrev, men i år lurer jeg på om noen ikke får. Vi har pleid å sende også til dem vi aldri får fra, og nå er det veldig dyrt med portoen, særlig hvis man kommer over 20 grams grensen. Og julekortene vi får kastes ikke, så vi har mange...

    Da blir det 3 lodd på meg. Lykke til videre med julekortskrivingen og ha en fin helg :)

    SvarSlett
  12. Jeg blir med! Med 3 lodd
    Hilsen Anna Jenssen,
    anna.pinki@gmail.com

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!