søndag 9. desember 2012

Lysene tennes!

Så er det blitt 2. søndag i advent, og to lys tennes på vår englelysestake! 1 for håp og 1 for glede!

Her er fra forrige helg, hvor vi fikk høre både trompetspill og englesang før frokost!

Og veslejenta på besøk i mormorhuset, fikk oppgaven med å tenne det 1. lyset i advent!

Og den oppgavne tok hun alvorlig:
- Mormor, jeg har aldri gjort det med en "sånn" før!
- Det går bra!
- .... Ja! Jeg fikk det til!

Etter den vellykkede lystenningen ventet frokostgrøt med kanel og sukker og smørklatt i midten,
 
før storesøster ga lillesøster en liten innføring i MovieStarPlanet! Lykken er...!

Dagens lille juleinspirasjon er disse små julebroderiene, som man kan bruke som motiv på både til og fra lapper, julekort, bokmerker, fyrstikkesker, m.m. Mønster finner du her!

Til slutt vil jeg minne om at dere fremdeles kan delta i konkurransen om gaven bak luke 3 - se her! I morgen kommer luke nr. 4! God 2. advent!

2 kommentarer:

  1. HEI:)
    SÅ SKJØNNE BARNEBARN<3
    KOSELIGT INNLEGG
    FIN SØNDAG TIL DERE
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. Så koselig med småjenter i ditt mormorhus! Vi har hatt besøk av en liten rødtopp her i mormorhuset og det er kjempekoselig. Julefølelsen begynner virkelig å gjøre seg gjeldende. I dag har jeg strøket juleduker/brikker og ellers bare tatt det med ro. Du vet med en rygg som streiker så går alt i et veeeldig rolig tempo - det ble en duk, så pause, en til og en ny pause..Ja, ja, det er enda 2 uker til julaften så jeg blir nok ferdig til slutt. Den som bare hadde hatt tid og overskudd til sånn småbrodering som du viser i dag! Tenk å brodere til/fra -kort!
    Det får bli når jeg skal nyte pensjonisttilværerlsen, hvis jeg har tid da... Du må ha en fortsatt hyggelig adventssøndag. Klem Berit

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!