onsdag 16. januar 2013

Retro nostalgi!

Dette serviset bringer frem minner fra min egen barndom, og er veldig likt det mine foreldre hadde på 1960-tallet!
Og jeg kan levende se det for meg, når det var dekket på med det til besøk!
Legg merke til dekoren inni koppen!
Mine foreldres servise var fra Porsgrunn Porselen, og var veldig populært blant de unge, nyetablerte familiene!
Jeg husker det var i tynt, fint porselen, og hadde dekor med grener og blader i grått og gull! Se serviset til høyre i bildet her!
Retro serviser har blitt veldig populære igjen, og dette kaffeservise fra 1950-60 til 10 pers. er fra tyske Edelstein Porzellan, Bavaria!  
Edelstein Porzellan har eksistert siden 1879, og har produsert en lang rekke kvalitets-serviser!
Retro serviset som jeg viser her, kan du få kjøpt i Cathrines Lille Loppehjørne akkurat nå - se her!
Det har fin dekor i porselenet, og er veldig lite brukt! Så løp og kjøp!

4 kommentarer:

  1. Åh, ja visst är det fint med den gamla sortens porslin. Jag har flera olika hemma.
    Den som du visar var myket fin och enkel.
    Kram Mariette

    SvarSlett
  2. Tantekopper kaller mine 3 avleggere slike kopper. Du skjønner jeg arvet opptil flere serviser av en gammel tante + noen av mine foreldre. Kun et av dem tok jeg vare på - teserviset Spire fra PP. Resten havnet på loppis. Det var populært. Kunne egentlig solgt teserviset - jeg har brukt det en gang på 10 år! Men det blir vel stående til jeg får et annet servise å bytte det ut med. Har så innmari lyst på juleservise fra Konglig dansk! Har Julehjerte fra PP, men mangler noen deler og det er gått ut av produksjon. Har prøvd å få tak i, men har foreløpig ikke hatt hellet med meg. Lykke til med salget at dine tantekopper - sikkert mange som liker slike og ha en flott dag da du! Hilsen Berit

    SvarSlett
  3. Hei, WOW det er jo bare helt nydelig! Takk for koselig hilsen! klem Siv:-)

    SvarSlett
  4. Fine kopper,
    har sett på noen lignende heime hos mamma, men de er litt små, og så er vel skapet mitt fult ;-)

    Nei har ikkje sett noe bok, kikker å kikker i postkassen.

    Ha det godt, Klem,

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!