tirsdag 22. januar 2013

Samling med retro strikke opp skrifter!

Som jeg lovet, skal jeg snart legge ut noen av oppskriftene som jeg skrev om i forrige innlegg!
I mellomtiden har jeg funnet noen retro oppskrifter hos Dale Garn! Her er Marius med rundfelling - se oppskrift her!
Cortina ble designet til den norske OL-troppen i 1956, og her er Cortina i jakkemodell med søt lue - se oppskrift her!
Oppskrift på den klassiske Cortina OL-genseren og lue finner du her!
Mens denne kjekke unge mannen har på seg en Viking genser (se vikingskip i borden) - oppskriften finner du her! Den samme modellen til dame finner du her!
Alle de retro strikkeoppskriftene vil jeg samlet under etiketten Retro strikkeoppskrifter - se her! Så gled dere!

6 kommentarer:

  1. Å, Cortina genseren strikka mamma til meg da jeg var barn! Akkurat nå har jeg laga en ny luemodell nesten lik denne, men strikka på maskin. Forandra på den jeg hadde et oppdrag på i romjula. Ha en fin dag! Synnøvehilsen

    SvarSlett
  2. Så mange fine mønstre du har funnet. Jeg har jo SÅ lyst på en Mariusgenser....

    SvarSlett
  3. Really beautiful; those sweaters. Thnx for sharing, Wieke

    SvarSlett
  4. Så herlig med desse gamle og fine mønsterene,fekk nesten hakeslepp her om dagen for eldstejenta på 12 ønska seg Mariusgenser i dei orginale fargene,så nå må mormor strikke til ho,skulle være rundt bærestykke:)så blir nok bra!

    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Kjente igjen alle mønstrene jeg. Min mor var en ivrig strikker, så min søster og jeg hadde noen av modellene. Tusen takk for oppskriftene. Du er snill som deler.
    Ha en fin ettermiddag og kveld.

    SvarSlett
  6. Da forsvant innlegget jeg hadde skrevet. Men må bare takke og bukke for alle oppskriftene. De har jeg printet ut i påvente av bedre tid. God tirsdagskveld til deg og bygårdsmannen fra Berit

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!