tirsdag 5. mars 2013

Bunad til 17. mai!

- Den lyt starta tidleg, den som vil ha bunad til syttende mai, sa en vis kone en gang! Og det er sant at våren blir kort, når man skal sy bunad til nasjonaldagen!
Men her har planene vært klare siden i fjor, og om få dager går ferden til Lillehammer, hvor moren min skal ta mål til Rondastakk! For skal det bli en ekte Rondastakk med rutaliv, må man jo til Gudbrandsdalen!
Til 75 års dagen i fjor, fikk hun bunads-tilbehør, og gavesjekk på bunad av den ekte mannen! Se her!
Jeg laget bunadskrin til henne, samt pose til bunadskoene, og så fikk hun kronesøljen øverst!

Og nå er time bestilt, og jeg skal bli med henne til Norsk Flid Husfliden på Lillehammer, der hun skal ta mål til Rondastakk med rutaliv, og velge seg stoff og tilbehør!
Og  Bygårdsmannen har gjort bilen klar for kjøreturen, og vi har bestilt fint vær, så vi to damene skal nok komme oss vel frem til OL-byen!
Dette blir spennende, og det skal bli stor stas å se moren min i Rondastakken sin på 17.mai!
Har du begynt å tenke 17. mai ennå?

5 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER bunad!
    Selv fikk jeg løken bunad(sort) til konfirmasjonen min,
    Og begge jentene har brukt barnebunaden min fra jeg var liten, den passer nok til Nora i år også. Ida fikk penger av svigers til bursdag til ny bunad!
    Jeg Gleder meg til 17 mai!

    SvarSlett
  2. I år er jeg litt spent på om det aller første barnebarnet blir født før 17.mai. I så fall skal jeg sy en bitteliten bunad.

    SvarSlett
  3. Så fantastiske gaver! Heldig dame!

    SvarSlett
  4. Hei, Så herlig! Rondastakk har jeg også og den er flott! Takk for koselig hilsen. klem Siv:-)

    SvarSlett
  5. Så spennende og en fantastisk gave, vil tro hun er glad :-) så hyggelig at du og din mor drar sammen, ønsker dere en flott tur :-) Pam

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!