mandag 11. mars 2013

Retro strikk: Pike jumper, lue og skjerf!

Som jeg fortalte om her, kom jeg over mange 1950- og 60 talls strikkeoppskrifter for en liten stund siden, som jeg nå legger ut her på bloggen min!
Og i dag har jeg funnet frem en oppskrift på pike jumper med lue og skjerf, fra heftet BABY STRIKK Nr. 679 fra Sandnes Garn!
Tidligere har jeg lagt ut oppskrift på denne stripete babyjumperen - se her!
Og i dag får dere oppskriften til denne søte pikejumperen med lue og skjerf til!
Settet er strikke i hvitt, med blått og rødt i mønsteret, men kan jo byttes ut med de fargene man ønsker!
Oppskriften finner du i pdf-fil her! Husk at den kun er til privat bruk!
Og mens mor strikker, er det fint at veslejenta kan være ute og leke! Du kan se flere gratis retro strikkeoppskrifter her!

3 kommentarer:

  1. Kjempesøtt! Det er jo så man nesten blir rent nostalgisk :) Selv om man ikke var påtenkt en gang på 50 og 60-tallet ;)
    Ha en fin dag og takk for at du deler :)
    KLÆM

    SvarSlett
  2. Å en sånn hadde jeg nesten maken til på 50 tallet! Min mamma var veldig flink til å strikke og jeg hadde alltid opptil flere strikkejakker/gensere. Koselig at du deler med oss Cathrine! Klem Berit

    SvarSlett
  3. Så nydelig sett! Veldig nostalgisk!
    Fin helg til deg!!
    Siri

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!