fredag 26. april 2013

Hvilke valgte jeg?

Så er de bestilt: Nye gardiner til spisestuen! Etter mye om og men. For det å bestemme seg kan være litt av en prøvelse!
Men jeg visst i hvert fall én ting, og det var at jeg ville ha roll-up gardiner denne gangen! For det ville slippe mest mulig  lys inn!
Riktig nok slipper det mye lys igjennom de gardinene vi har nå. Men sidegardiner tar allikevel noe av lyset, og ikke minst utsikten!
Problemet var bare å finne de rette roll-up gardinene, og der etter en riktig størrelse! Og det siste viste seg å være vel så vanskelig som det første!
Det beste hadde kanskje vært å velge stoff, og sy dem selv. Se hvordan du gjør det her. Men det enkleste er ofte det beste, og det er å kjøpe ferdige sydde gardiner!
Og det finnes faktisk et ganske bra utvalg. Som denne fra Ellos!
Denne vakre blå og hvite gardinen med rosemønster finner du her!
Vinduene våre er litt smalere enn standard str. på roll-up gardinene, men jeg håper likevel at det vil være mulig å justere de litt!
Og skulle jeg trenge hjelp til å henge de opp, finnes det vel en råd med det også!
Inspirasjon og ideer fikk jeg hos EllosCellbes, Balders Hage og Textilboden! Klikk på bildene over, så kommer du til gardinene jeg viser her!

Så kommer det store spørsmålet: Hvilken roll-up gardin tror du at jeg valgte???

4 kommentarer:

  1. Jeg gjetter på en av de to blå, enten med med blå/hvite striper, eller den med blåhvite roser....:)

    Enig, vanskelig å velge gardiner, og kanskje letteste er jo å finne de som er ferdigsydd.

    Gooood helg !

    SvarSlett
  2. Jeg gjetter på Memory, i hvitt. Jeg likte den best, og vil bestille den i blått til mitt kjøkken. Håper vi blir fornøyde begge to.:))

    SvarSlett
  3. jeg tro du valgte de helt hvite:)
    I snoren har jeg bare festet noen treperler:)
    fin søndag til deg..
    klem

    SvarSlett
  4. Jeg gjetter på den blåstripete!

    Ja, noen ganger kan det være skikkelig vanskelig å finne noe som du liker OG som er i riktig størrelse. Derfor mangler jeg f.eks. fortsatt skap til stoffene på syloftet, sukk.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!