torsdag 8. august 2013

Make Over Cathrine Style - del 1!

Drømmen om en retro campingvogn lever i beste velgående, som jeg viste her og her!
Men når utgangspunktet er en Hobby 2007 modell, er det ikke bare å ta malerkosten fatt!
- Nei, der går grensen, som Bygårdsmannen opprørt sa!
Så da sukker man, som en liten markering, og .. gjør det beste ut av det!
Så jeg  fjernet simpelthen gardiner og andre tekstiler, sydde og kjøpte noe nytt, og ga campingvognen en skikkelig Make Over Cathrine Style!
Det trenger ikke koste stort, og så kan man selvsagt bruke puter e.l. som man allerede har!
Her er før-bilde av sittegruppen, med kjøkkenet til venstre,
og her er etter-bildet! På gulvet er det lune filleryer, og gardiner og puter er byttet ut!
Her er før-bildet av sofaen med original pute, og vinduet med originale gardiner,
og her er etter-bildet! Putene har rosemønster, og det har også sneket seg inn en rosa velur pute!
Gardinstoffet er et Tilda stoff med porselen kopp motiv kjøpt på Panduro Hobby!
Serviset i melamin er fra Søstrene Grene, og de morsomme tallerkenen var både dekorative og praktiske!
Selv om Bygårdsmannen bekymret seg litt over om de rommet en stor nok middagsporsjon,
så gikk det veldig bra!
Og selv om det skulle regne ute, så koser vi oss gjerne inne i vår koselige campingvogn!
Neste gang skal dere få se sovedelen, som man kan skimte en del av her!
Hva synes du?

10 kommentarer:

  1. Det ble veldig koselig og så mye finere enn det var! Det kan ikke være lett å pusse opp en camping vogn nei! Men da synes jeg du fikk det veldig fint bare med nye tekstiler! En innbydende campingvogn! Skjønner godt at dere koser dere i den:)

    SvarSlett
  2. Så mange fine detaljer og småting som gjør det koselig. Gleder meg til å se resten.

    SvarSlett
  3. Kjempe koselig. Nå ga du meg noen tips til campingvognen vår som står på Oppdal.
    Klem fra meg..:-)

    SvarSlett
  4. Kjempefint! Det er morsomt å se hvordan tekstiler kan forandre et "rom". Og serviset passet så godt. Gleder med til å se soveavdelingen!

    SvarSlett
  5. Det ble jo kjempefint i vogna deres. Det skal ikke så mye til for å gjøre det litt koseligere enn original. Og jeg kan ikke skjønne at alle vogner ser likedan ut inni.. Kunne ikke fabrikkene skaffet seg en annen fargeskala?

    Ønsker dere fortsatt god tur!

    SvarSlett
  6. Så fint du har gjort det i campingvognen!! Det er ikke så mye som skal til noen ganger og det behøver heller ikke koste all verden før et rom kan de helt annerledes ut. Jeg elsker pastell og søte ting så din makeover likte jeg godt!

    Ha en fin helg, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  7. Kjempefint og koselig ble det når du hadde svingt din magiske stav over denne vogna. Koselig.
    Klem

    SvarSlett
  8. Så utrulig flott du har gjort det i campingvogna,utrulig forandring med bare nye tekstiler på vindu og med puter og slikt:)
    Kjempeflott service du har dekka med og,gøy med campingvogn som ikkje er lik alle andre!

    Nyt helga;)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. Du verden så koselig! Jeg likte spesielt godt gardinene, de livet veldig opp. Serviset er nydelig.
    Denne jobben har du igjen for.:))
    Ha en finfin helg!

    SvarSlett
  10. Det ble mye mere personlig preg, syns jeg - du hadde et veldig greit utgangspunkt, med litt mere sommerfarger og puter gjør seg alltid godt. Fine gardiner.

    Bra tips om melanin serviset :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!