onsdag 5. februar 2014

Hjertelig Marius lue med taggekant!

Denne hjertelige Marius luen med taggekant, har jeg nylig strikket til en hjertevenninne, som ønsket seg en fin skilue!
Og det hjertelige ønsket ville jeg selvsagt etterkomme, og gjorde det med stor glede!
Taggekant har jeg strikket på mange andre ting, men ikke på en Marius lue tidligere, så det var noe nytt!
Du lager taggekant slik: Strikk glattstrikk, og lag bretten til baksiden så bred du ønsker. Strikk deretter 1 omg: x 1 kast, 2 rette sammen x Gjenta omg ut, og strikk neste omg som vanlig.
Når du bretter belegget inn på baksiden, skal taggekanten komme fint frem slik!
Jeg strikket et belegg på 5-6 cm, og det gjør luen god og varm rundt ørene!
Så da håper jeg den varmer godt, når min spreke hjertevenninne tar seg atter en ny skitur!
Og hvorfor jeg kaller det en hjertelig Marius lue, skal du få se neste gang!

6 kommentarer:

  1. Så flott denne var! Heldig mottaker!

    SvarSlett
  2. Wunderschön! Deilige mariuslua.
    Herlige skilue. Jeg liker veldig.
    Fantastisk har du strikkt - heldige vennine. Klem fra meg Cathrine

    SvarSlett
  3. Dette var ei fin og forseggjort lue med taggekant og dusk! Likte godt måten du har brukt fargene på. Den ble skikkelig delikat! Det kan hende jeg hermer.....

    God onsdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Veldig fin lue, og artig effekt med taggekanten. Har gjort det likt på ei bukse ein gong, og det vart òg veldig fint.

    SvarSlett
  5. Det ble en litt mer feminin look med taggekanten. Super ide!

    SvarSlett
  6. Ååå, så fin luva!!
    Tröjorna i förra inlägget minns jag från 60-talet .... min egen gick i brun/vita färger!
    Ha en bra dag!
    Kram Vivan

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!