onsdag 19. februar 2014

Landlig og lyseblått på kjøkkenet!

Kronen på verket, heter det vel! For jeg har lenge ønsket at kjøkkenbordet skulle få lyseblå bordben!
Først hadde vi likt kjøkkenbord- og stoler,
men så ble stolene byttet ut med noen gamle, som ble malt hvite!
Og kronen på verket ble så lyseblå sarg- og bordben!
Jeg må ikke glemme og fortelle at mange av etter-bildene er tatt av det eldste barnebarnet Frøken M, som er i mormorhuset på en liten vinterferie!
Hun har vært riktig så ivrig med kameraet, og hennes bilder er merket med by M! Og jeg synes hun har vært riktig så flink!
Øverst på hennes ønskeliste neste bursdag, står et speilreflekskamera!
Det "nye" kjøkkenbordet med lyseblå bordben, er jeg veldig fornøyd med,
og den lyseblå fargen synes jeg ble akkurat passelig lys! Den har vi blandet selv, med utgangspunkt i fargekode S0540-R90B.
Den fine, broderte puten og Hardangerduken, synes jeg er fint følge til kjøkkenbordet!
Den lyseblå muggen er produsert av Figgjo Fajanse på 1950 tallet!
Stolene har fått puter fra Nyblom Kollén, og passet godt til de gamle stolene!
Jeg har lurt på om bordplaten også burde males, men foreløpig lar vi den være, og kanskje forblir den lakkert. Hva synes du?
Bygårdsmannens klare tale er at vi beholder bordplaten slik den er, og jeg er ikke helt uenig!
Frøken M har tatt dette bildet også,
og her et bildet med farmorkroken i bakgrunnen!
Tusen takk for hjelpen, Frøken M!

4 kommentarer:

  1. Deilig at vi kan få forandring med litt maling. Jeg synes det er fint å beholde bordplaten slik, men plutselg blir den malt. ;-)

    SvarSlett
  2. Hei på deg! Jeg har også et par av de fine krukkene til speserisett. Tror det står kaffe og riis på mine. Ad bordplaten; å male tror jeg ikke er noen god løsning, det blir veldig lett riper og merker som ikke blir pent. Vi har tatt av lakken på vårt bord og satt det inn med hvitpigmentert olje. Da blir bordet slik min oldemor hadde det. Vi brukte lakkfres, men jeg ser at du får en utfordring med det siden det er rundt på kanten. Du finner nok en god løsning!
    Hilsen Anne

    SvarSlett
  3. Så herlig med den lyseblå fargen:)kjempeskkønnt!
    Fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Dette ble utrolig fint Cathrine! Er forøvrig enig med Bygårdsmannen - la bordplaten bli som den er. Malte flater har lett for å bli stygge. Ellers må jeg si det har blitt litt lite blogglesing på meg i vinter. Det har sine årsaker, men nå ser alt ut til å gå rette veien. Ønsker deg en fin søndagskveld. Takk for alle fine innlegg som jeg nå har gått gjennom! Klem Berit

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!