torsdag 10. april 2014

Lyseblå kjøkken vekt!

En lyseblå retro kjøkkenvekt har stått på ønskelisten min lenge, og jeg har ventet og ventet på at den skulle dukke opp!
Men er det ikke alltid slik, at bare man venter lenge nok, så vil det skje en vakker dag?
Jeg har sett hvite, gule, røde og sorte kjøkkenvekter fra 1950- og 60 tallet, men ikke yndlingsfargen lyseblått!
Og, som en reserve plan: Hadde det dukket opp en kjøkkenvekt i støvgrønn eller mintgrønn, så hadde den også vært fint følge til den pistasjgrønne Kitchen Aiden min!
Men det var lyseblå jeg så for meg skulle trone på kjøkkenbenken, og veie villig vekk!
Og under over alle under så kom jeg nylig over lyseblå kjøkkenvekt av merket  Craftsmann!
Den er fra 1950-tallet, og kan veie opp til 10 kilo!
Fargen på den var så lyseblå som jeg bare kunne drømt om,
og her er den blitt fint følge til Kitchen Aiden!
Vektskålen var ikke så veldig pen, så derfor har jeg lagt en liten heklet brikke på den!
Jeg er strålende fornøyd med den lyseblåe skjønnheten, og bytter den ikke bort for alt i verden!

5 kommentarer:

  1. Den er skøn, - hvor fandt du den?

    SvarSlett
  2. Pia: De ble kjøpt i en bruktbutikk i Sverige!

    SvarSlett
  3. Åhh den var da skjønn! Nydelig blåfarge!! Elsker blått, vet du:) Gjelder å aldri gi opp på jaktmarkene - det har jeg selv erfart. Heldig var du i alle fall! Nydelig farge på Kitchen mask. også. Angrer på at jeg valgte den vanlige creme-fargen.
    Ønsker deg en flott helg.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  4. Den var du heldig med. Jeg har akkurat kjøpt meg ei ny vekt på hytta fra kremmerhuset,og den har bokstavelig talt en skrue løs.Håper på å få bytta den inn igjen.
    Klem

    SvarSlett
  5. Ååå, så flott vekt !
    Eg har ikkje sett den i lyseblått før, den er kjempefin.
    Og så flotte ting i lag på bordet ditt.

    God påske frå Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!