søndag 11. mai 2014

Rosepynt til festen!

I tiden fremover vil det være mang en dåp, konfirmasjon og bryllup som går av stabelen, og da kan det være fint med et tips til bordpynt!
Denne rosen bretter du enkelt av en serviett etter ønsket farge. Start med å klippe av en remse der servietten er brettet dobbelt.
Brett servietten i et trekkspill med ca. 1 cm brede bretter.
Skyv servietten sammen, og bind remsen rundt midten.
Del serviettens lag, ett av gangen, og rekk dem forsiktig ut mot midten. Pass på å få med alle lag.
Og, vips, så har du er rose av papir å pynte alle fat og festbordet med! Oppskriften er hentet fra Hendes Verden her!
Og søte bordkort til barnedåp eller navnefest, finner du her!
http://www.allisonscelebrationcakes.co.uk/
Denne kunstferdige dåpskaken hadde vært noe å sette på bordet, ikke sant! Den er det Allisons Celebration Cakes som står bak!
Vurderer du å ha papirrosene som bordpynt, er det lurt å begynne tidlig, og sette både mann og barn i arbeid! I mens kan jo du lage et par kaker!

4 kommentarer:

  1. Så fint! Takk for tips til å lage serviett-rose! :)
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne sett mannen i sving med å lage papirroser, men det tror jeg neppe jeg får oppleve :) Men rosene var søte. Har laget lignende i silkepapir.

    SvarSlett
  3. Rosene er fine! Det var en del slike jeg laget i min ungdom... :D Og så fikk de litt roselukt i tillegg... Kanskje ikke så lurt med bordpynt som lukter, da... ;)

    SvarSlett
  4. Takk for roseoppskrifta. det ble lekkert.
    klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!