mandag 11. august 2014

Nancy koften min (6): Fancy Nancy ferdig!

Jeg har kost med i hele sommer med å strikke retro koften Nancy, og det har blitt mange innlegg under veis!
Men nå kan jeg stolt vise frem den ferdige koften i mine farger, og med friske, eplegrønne perlemorsknapper!
Nancy-feberen har visst herjet landet i det siste, og jeg har sett utrolig mange fine fargekombinasjoner i Koftegruppa på Facebook!
Og mange strikker jo kofter, ofte flere samtidig, på løpende bånd! Mens jeg holder meg klokelig til én om gangen!
Det var en gang en som hadde brukt så veldig lang tid på en kofte, og som synes det var litt flaut. Men da var det en klok sjel som sa:
- Senere vil folk spørre hvem som har strikket den flotte koften, ikke hvor lang tid hun brukte!
Og det er kloke ord å ta med seg videre for alle de av oss som bruker litt tid på å fullføre et håndarbeid!
Nå er det deilig å ha fullført Nancy koften, og å kunne nyte en god bok på den blå benken!
Men, det er et lite skår i gleden, for alt gikk nemlig ikke helt som planlagt!
Og slik er det ofte - at det perfekte resultatet er vanskelig å oppnå!
Men da gjeler det å være kreativ å finne en vei ut av uføret, som man kan leve med!
Og hva som gikk galt og hvordan jeg løste det, skal dere få se senere! Dere skal også få se hvordan jeg dekket til klippekantene, og hvilken løsning jeg valgte m.h.t. knappene i et senere innlegg.
Men først skal jeg nyte en stille stund på den blå benken, og glede meg over at Nancy koften min nå er klar til bruk!

11 kommentarer:

  1. Flott jakke! Her ligger det mange timer med strikking bak :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig Nancy i flotte farger! Jeg kjøpte garn i standardfargene i februar og bør snart komme i gang med strikkingen:) Når jeg så din burde jeg kanskje vært litt mer kreativ på fargefronten jeg også:)

    SvarSlett
  3. Den ble virkelig vakker! :)
    Helt nydelig :)
    Og knappene... Som jeg har sagt før, det er som de er laget til kofta di! :)

    Spiller da ingen rolle hvor lang tid du har brukt? Det viktigste er vel at du er fornøyd når du er ferdig?
    Dumt å forte seg å strikke en kofte for så å måtte ta den opp etterpå, eller at du ikke liker den og den blir liggende i skapet ;)

    Kos deg i den nye, vakre kofta di på benken :)
    Go'klem fra Nina :)

    PS. Kikka litt på forrige innlegg, og for en ferie dere har hatt!! For noen vakre bilder du har lagt inn! :)
    Har aldri vært på Vestlandet, dessverre...

    Håper du får en herlig uke :)

    SvarSlett
  4. Nå kan du glede deg til høsten kommer så du får kose deg i denne nydelige koften! For noen herlige farger!

    SvarSlett
  5. Så fin kofta ble!! Nydelige farger - og de knappene ble jo bare prikken over i-en!! Flott arbeid :-)
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  6. Den kledde du;) Flott mønster og lekre farger;)
    Denne sommeren har de vært lite blogging her. Jeg har sikker gjort som humla, bare summa avgårde og kost meg i sola.
    Jeg fått lange fjellturer, bading i fjellvann og jeg har virkelig nytt hvert sekund;)
    Nå satser vi på en flott høst;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  7. For ei nydeleg kofte, og så flotte fargar :) Den blir god å ha utover høsten.

    SvarSlett
  8. Nancy er så fin. Jeg har også sett den i mange flotte varianter på koftegruppa....

    SvarSlett
  9. Den ble kjempefin! Klart du skal sitte der på den matchende benken og bare stråle. Det var klokt sagt de trøstende ordene om tidsbruken, det skal jeg huske.

    SvarSlett
  10. Så artige farger du har brukt! Den ble riktig fin til deg! Perfekt til kjøligere kvelder. Jeg aner en værforandring. Kanskje vi har hatt den sommeren vi skal ha i år?

    Ha en strålende dag, regnvær eller ikke!

    Klem

    SvarSlett
  11. Så vakker er dine Nancykofte.
    Jeg kan forestille meg hva en vakker glede er det å bruke koften.
    Fantastisk du har strikkt.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!