torsdag 14. august 2014

Til seters!

Tradisjonen tro har vi også denne sommeren fått noen fine dager ved Lillehammer, og har som vanlig ligget på Biristrand Camping ved Mjøsa! Se her!
Og da er det naturlig å ta en tur til seters, med matpakke i sekken, og gode fjellstøvler på bena!Området her er en del av Fåberg Vestfjell, og veien fører inn til Skjellbreia.
Vi vandret innover seterveien på en litt grå og ruskete dag, og var så heldige å finne et sted å innta nistematen, med utsikt utover skog og fjell!
Seteren vi stoppet ved heter Søre Tråseth, og er en del av setergrenda Vismundsetra. Her sto nøkkelen klar i døren til både budne og ubudne gjester!
Men ville man en tur på det lille huset med hjerte i døren, var kanskje ikke så lett å finne frem dit!
På låven var det nok lenge siden det hadde stått noen dyr,
og grinda hadde nok sett bedre dager! Sikkert ikke nok til å holde noe som helst ute!
- Tror du det er løse kuer her?
- Løse og løse. De pleier jo å gå fritt i fjellet om sommeren da!
- ...
Så neste gang skal vi sykle innover, slik at jeg, en byjente, har en viss fluktmulighet!
Og så skal jeg huske på å late att grinda etter meg, så vi ikke får ubudne gjester!

4 kommentarer:

  1. Hei.
    Fine seterbilder. Skal du på sykkeltur må du komme til meg å drikke kaffe. Er jo i dette området hele sommeren ;-)) På setera...
    Klem Ingun

    SvarSlett
  2. Fantastiske landskap - fine naturen.
    Takk for fine bilder.
    Ha en riktig fin kveld.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Koselige bilder fra ferie-besøket på setra.

    Ja, kyr kan jo framstå skummel nok når man ikke er vant med dem ;-)

    Ønsker deg ei fin-fin helg!:-)

    SvarSlett
  4. Herlige seterdager :)Jeg har gode minner fra en sommerferie på en seter i Gol i Hallingdal. Med min eldste datter 3 -4 år gammel, mamma og pappa. Det er over 30 år siden. Mimre, mimre.... :)Takk for fine bilder :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!