lørdag 13. september 2014

Retro oppskrift - Nordlys!

Det har lenge vært meningen at mannen i huset skulle få en retro kofte strikket av fruen, og nå har jeg endelig fått den på pinnene!
En nær forestående 10 års bryllupsdag ble en fin anledning til å ta rev i seilene!
Valget hans falt på modellen Nordlys, som i sin tid ble strikket i Triplex garn!
Nå finnes Triplex mer. Så jeg strikker koften i PT5 Sport fra Rauma Garn, som har samme strikkefasthet.
PT5 Sport  er et mykt, fint og slitesterkt ullgarn, som skal egne seg til både kofter og mindre plagg.
https://drive.google.com/file/d/0B0xXuABlI-huVTFaQjlQdUI5TjQ/edit?usp=sharing
Hvis du skulle ønske å strikke Nordlys koften, finner du oppskriften her!

9 kommentarer:

  1. Er det en hyggelig mønsteret Cathrine.
    Så fint. Det blir en deilig kofte.
    Ha masse glede med strikke.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Å den blir lekker! :) Gleder meg til å se den ferdig! :)
    Tusen takk for oppskriften :)

    Håper du får en fantastisk lørdag! :)
    God klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Artig at så mange tar frem de gamle mønstrene igjen :) Har selv en stabel av disse på jobb, drømmer meg bort stadig vekk ;) Jakka du strikker blir flott :)

    SvarSlett
  4. Så fin den blir! Jeg vokste opp i gensere og jakker strikket med Triplex, mamma brukte alltid det. Det er morsomt at gamle mønstre blir brukt igjen.

    SvarSlett
  5. Det var ei lekker kofte,
    godt valg av din kjære.
    God helg til dokker

    SvarSlett
  6. Hjertekrepp, Perlekrepp, Triplex ... det var gode garn, det!
    Lykke til med den kofta som sikkert blir både fin og egnet til flittig bruk selv med skifte av garn!

    SvarSlett
  7. Den tror jeg blir flott!
    Husker triplex og perlekrepp, det var gode garntyper:))

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!