mandag 15. september 2014

Te kanne ønske!

Det er ikke noen hemmelighet at jeg elsker Asiatic Pheasants fra engelske Burleigh, og har skrevet ett og annet innlegg om det tidligere!
Og i skapet er det allerede mye av favorittene Asiatic Pheasants og gammelt stråmønster servise fra Egersund!
Men etter at Bygårdsmannen og frue er blitt noen store tedrikkere,
har en Asiatic Pheasants tekanne stått øverst på ønskelisten min!
Den har akkurat den rette utformingen som en skikkelig tekanne skal ha - se her!
Ingen ting overlatt til tilfeldighetene, men kannen skal verken dryppe eller helle teen for raskt!
Og med dette i bakhodet har jeg bestilt en tekanne herfra, og gleder meg veldig til jeg får den i hus!
Men da må jeg vel kanskje lage en tevarmer også - en slik som denne?
Men nå må jeg visst avslutte - it's tea time!
 
Klem Cathrine

3 kommentarer:

  1. Helt enig...servisene er skikkelig søte og romantiske. Personlig heller jeg nok mer mot det minimalistiske og litt strenge skandinaviske designet.

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder. Jeg er ikke særlig glad i te, og er igrunnen lei meg for det. For det er kos å brygge en skikkelig kopp te. Som anglofil har jeg jo sett hundrevis av tekanner bli tilberedt i filmer/TV. Jeg har også eid en håndfull tekanner i mitt liv. Jeg har nå to framme til pynt fordi de er så vakre. Den tredje jeg fortsatt eier står nå i en eske på vei til loppemarked. Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å lage te i kanne, men kommer det flere inspirerende innlegg fra deg kan jeg bli fristet. Den tekannevarmeren likte jeg!

    SvarSlett
  3. Koselig innlegg!
    Her i huset drikkes det også mye te, spesielt av meg. Jeg har alltid drukket mye te, og kan virkelig kjenne på følelsen av å bli te-tørst. Slik andre blir kaffe-tørst. Favoritt-serviset ditt er nydelig. Gleder meg til å se den nye tekannen på bilder i ditt hjemlige miljø!
    Jeg likte også den flotte heklede te-cosyen. Vet du om det finnes oppskrift på den noe sted?
    Hilsen fra Nøtteliten

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!