onsdag 10. desember 2014

Nytt kjøkken 9 - velkommen inn!

Endelig kan jeg by dere hjertelig velkommen til en liten visning av det nye kjøkkenet!
Nå er det siste spikerslaget tatt, og den siste lille justering av dørene foretatt!
Og dagene for å nyte, og ta i bruk det nye kjøkkenet, har endelig kommet!
Eske på eske er pakket ut, og satt på plass i skap og skuffer, og de små detaljene har funnet sin plass!
Under veis i oppussingen har vi veid for og imot hva vi skulle henge opp på de veggene igjen.
Så det ble valgets kval over de få tingene som fikk en veggplass, som denne kaffekvernen med stråmønster dekor,
som vi kom over midt under oppussingen i høst!
Ved spiseplassen er det kommet opp en hylle med plass til de tingene jeg vil ha fremme,
deriblant min farmors gamle Panservekt!
Og på veggen mot spisestuen har vi fått et dobbelt vitrineskap, som rommer veldig mye!
Og i nisjen ved spiskammeret, har stekovnen fått fin plass - bakesakene i skuffene under!
Et gamelt melkar har også fått veggplass;
i kroken sammen med Kitchen Aiden! Forhenget har jeg sydd av et Tilda stoff jeg hadde liggende.
Jeg er veldig fornøyd at jeg valgte porselensvask, og den lyse bjerkebenkeplaten!
I kroken ved døren  henger nå en stor, romslig tallerkenhylle fra Home&Cottage, hvor de store fatene har fått fin plass!
Her henger også husfruas stabbursnøkkel!
Dere skal få se enda flere detaljer senere, men jeg håper der var fornøyd med
den første titten, inn i vårt nye kjøkken!

14 kommentarer:

  1. Så alldeles nydelig. 😍 Gratulerer!
    Hilsen Liv V.

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye til nye kjøkken.
    Hvilk glede... så koselig.
    En glad å se. Ha det veldig fint.
    Tusen takk for nydelige bildene.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Gratulerer, Cathrine - det har blitt SÅ lekkert! Også er det så varmt og personlig - tenk å kose seg med en varm kaffilurken der! Ja, må du nyte og kose deg - dette ble vakkert! Ønsker deg fortsatt fine desemberdager,

    Varm klem fra ℂharlotte ❧

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig Cathrine, et kjøkken med sjel fyldt av kjærlighet til hver eneste detalj og gjenstand. Det er følelsen jeg får når jeg er med på omvisningen. <3

    Klem fra Anne Stordalen :-)

    SvarSlett
  5. Endelig er jobben over og det er blitt et Kjempe lekkert kjøkken Cathrine!
    Regner med at dere får mange kose stunder over grytene her!

    SvarSlett
  6. Utrolig fint! Og like koselig som det gamle, ser det ut til.

    SvarSlett
  7. danke für die tollen bilder und inspirationen, liebe grüße von angie

    SvarSlett
  8. Så lekkert! Nesten for fint til å brukes. Men så kjekt det blir å arbeide i slike omgivelser! Synes dere har fått plass til mye.

    Fortsatt fin førjul!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  9. Sååå lekkert og hjemmekoselig! Her blir det trivelig å lage mat.....

    SvarSlett
  10. Helt fantastisk! :)
    Må si jeg elsker vasken og krana! Det var virkelig vakkert! :)
    Ser ut som alt du har hengt opp er kjøpt til det nye kjøkkenet, vakkert! :)
    Kos deg i det nye rommet, blir vel der du er for det meste tenker jeg??
    God førjulsklem fra Nina :)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med nytt kjøkken. Det er virkelig flott, her kan du kose deg!

    SvarSlett
  12. Gratulerer! Så fint det ble! Det så veldig praktisk og funksjonelt ut! Og så må det være deilig å ha gjort kjøkkenet helt ferdig! Nå blir vel julebaksten og julemiddagen gjort i en fei:)

    SvarSlett
  13. Så flott det ble, og sikkert kjempedeilig at arbeidet er over.

    Jeg har forsøkt å sammenligne med bilder fra det gamle og lurer på om du kunne lage et innlegg til der du setter inn bilder fra det gamle omtrent fra de samme vinklene?

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!