onsdag 25. februar 2015

Cathrines gjenbruks favoritter: Gjenbruken Ås!


Vi har flere favoritter blant gjenbruksbutikkene, som vi gjerne besøker både titt og ofte!
Og nå  har jeg tenkt å lage en serie, der jeg forteller dere om gjenbruksperlene rundt oss!
Og først ute er Misjonsentralen Gjenbruk i Ås, som ligger rett ved Ås stasjon!
Ås er kun en liten tog- eller biltur unna Oslo! Se adresse, kart og åpningstider her og togtider her!
Hos Gjenbruken i Ås møter du et trivelig personale, et ryddig, men velfylt lokale med møbler, glass og porselen, klær, tekstiler, sportsutstyr, bøker, bilder, leker, kjøkkenutstyr og antikviteter!
Det er en velfylt avdeling med kjøkkenting, som Norgesglass, retrovekter og gammelt husgeråd!
Og i vaffelkroken kan du ta en pause, og nyte nystekte vafler og en kaffekopp!
Og sengetøy og duker med Hardangerbroderi eller heklet mellomverk, har de også mer av! For andre NLM-Gjenbruks butikker ellers i landet, se her!
Bli en gjenbruker du også - det er både moro, smart og billig!

4 kommentarer:

  1. For en herlig butikk, gleder meg til neste tips :)
    Ha en strålandes dag.
    Delta på min link up i bloggen idag om du vil.

    SvarSlett
  2. Dette ser ut til å vere ein fin gjenbruksbutikk.
    Tinga vist fram på ein ryddig og oversiktleg måte.
    Det er så forskjelleg ein ser i butikkane, ikkje alle er like flinke til å gjere tinga attraktive.
    Huset er også flott !
    Men denne butikken er nok utanfor mi rekkevidde :)

    Fin dag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Koselige gjenbruk-spasere-tur her
    med deg. Fantastiske utstillinger.
    Slappe av hyggelig. Jeg liker så mye.
    Herlig gyngehest og sengetøy :-))
    Kos meg med Jane Austen film i kveld:-)
    Ha en god kveld også. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Hei! Innmari morsomt å se. Jeg er fra Ås. Visste ikke om dette stedet. Det er mange år siden jeg bodde der.
    Men dette stedet skal jeg besøke. Et så gammelt bilde fra Ås stasjon har jeg aldri sett før.Er veldig glad for at dette stedet gjenbrukes. Mange vakre, gamle stasjonsbygninger er revet. Dessverre. Anne

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!