søndag 19. april 2015

Gammel Ektorp blir som ny - del 3 "som ny"-sofa!

Da kan jeg endelig vise frem den "nye" Ektorp hjørnesofaen vår, som jeg skrev om her og her!
Den har vært en trofast sliter i mange år. Men nå var trekket modent for utskifting!
Og etter mange runder med diverse alternativer, valgte vi til slutt Blekinge hvit!
Her ser dere før- og etter bildene!
Hvitt var kanskje ikke drømmetrekket. Men absolutt et godt alternativ, som gjør stuen lys og fin!
Og fordi sofaen vår er noen år gammel, fant vi ut at det var bedre å kjøpe et rimelig trekk nå, og heller bytte ut sofaen ved neste korsvei.
Kurvstolen Finntorp er en ny favoritt!
Her strikker jeg flittig på Rosendal puten, som skal bli ryggpute i den nye kurvstolen!
Jeg mangler bare en omgang eller to, før jeg skal felle av. Så det ferdige resultatet får dere nok se veldig snart!
Men tilbake til Ektorp sofaen som ble "som ny", så er vi veldig fornøyde med hvordan det ble!
Hvitt er selvsagt utsatt for skitt. Men med noen enkle leveregler, går det nok bra!
Og dessuten kan trekkene vaskes, om uhellet skulle være ut!
Hva synes du om den "nye" stuen vår?

2 kommentarer:

  1. Jeg synes sofaen ble lekker, hvitt er og blir fint. Ikke noe problem å vaske trekket, en skal jo leve også. Det går nok helt fint. Stua ble fin og sommerlig :)
    Fin søndagskveld til deg!
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  2. Utrolig hva fargeforandring av en sofa kan forandre et helt interiør. Bra valg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!