mandag 25. mai 2015

Drøbak i skjønne mai!

Drøbak er en liten by ved Oslofjorden, med hvit trehusbebyggelse med små, vakre hager,  og brosteinsbelagte, trange smug og gater!
Her blomstrer tulipanene tidlig, og gresset er visst grønnere enn andre steder!
Vi besøker Drøbak titt og ofte, og nylig tok vi turen hit en fin solskinnsdag, mens måkene skrek, og båtene tøffet inn og ut av sundet!
På torvet går det fint an å få seg årets første (men ikke siste) softis,
eller la seg friste av et besøke hos Brukt Drøbak!
Ellers er Drøbak kjent for Julehuset og julenissens postkontor, som har åpent hele året!
Bunad Rosen holder også til på torvet, og i dette søte huset har de en liten systue!
Det er stor aktivitet i Drøbak; særlig om sommeren. Oversikt over aktiviteter og tilbud finner du her!
Blant annet er det gratis sommerkonserter i Drøbak kirke hele sommeren (se program). Og på Oscarsborg festning blir det sommeropera - se her!
Du finner Visit Drøbak og "alt" om byen her!

4 kommentarer:

  1. Det ser ut som det rene idyll :) Jeg har vært innom Drøbakk for noen år siden, og så var vi og hørte opera på Oscarsborg - en uforglemmelig og fantastisk opplevelse! Kan bare anbefale det.

    Klem

    SvarSlett
  2. Åå, det virker så koselig i Drøbak!... Jeg må nok få tatt meg en tur dit ila. sommeren. Særlig nå som jeg bor så nærme (Fredrikstad) :)

    SvarSlett
  3. Fantastiske bilder. Herlige tur dere hadde Cathrine... så hyggelig.
    Og været koselig med blå himmel...
    jeg pakke posene og skal tar en tur med sykkel... det blir fint... håper været blir fint også :-)))
    Kos deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Tusen takk for guidingen! Har ikke vært i Drøbak, men ser det er en trivelig by.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!