lørdag 30. mai 2015

Sommer favoritt: Alpelue med hulle mønster!

Jeg har nesten alltid lue eller hatt på hodet. Men har for lengst oppdaget at det ikke er lett å finne et passende hodeplagg i butikkene.
Så hva gjør man da? Jo, man lager seg noe selv! Og hos DROPS fant jeg oppskriften til alpeluen med fint hullemønster!
Luen er strikket i DROPS Muskat bomull, men den kan bli en fin vinterlue i ull eller alpakka.
Her ser du hullemønsteret!
Og oppskriften finner du her!
Luen blir nok en av sommerens store favoritter!
DROPS Muskat bomull er nydelig å strikke med! Men luen strakk seg litt ved bruk. Så derfor tok jeg den i maskinen på 60 grader, og det hjalp!
Jeg ser ikke bort fra at jeg vil strikke luen i flere farger!

6 kommentarer:

  1. Lekker hue ! Takk for tipset.
    Eg er ikkje fin i hue, men føle at eg treng det ofte..
    Kanskje denne kan passe til meg.

    Fin laurdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Så morsomt at du er så flink å bruke hodeplagg! Før var man jo ikke ordentlig kledd uten at man hadde noe på hodet. Synd det er så vanskelig å finne noe fint i butikkene nå.
    Smart da å lage det selv! Denne ser jo veldig fin ut i fasongen. Kanskje jeg skal prøve meg på en selv :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue, det garnet ser så deilig ut
    Jeg bruker nok medt lue om vinteren, men det er en god ide med lue for å holde håret på plass når man driver med ting
    Ha en fin helg
    Jorunn

    SvarSlett
  4. Den alpelua kledde du veldig fint!
    Nydelig mønster og stilig med pulsvarmere til! :-)

    SvarSlett
  5. Dette må være noe for meg også. Er blitt svært glad i å bruke hodeplagg, og denne må være midt i blinken som sommerlue.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!