søndag 6. desember 2015

Førjulstur til Hadeland Glassverk!

Før jul må vi alltid ta en hyggetur til Hadeland Glassverk
Da kjører vi over Grua og Jevnaker, der mine besteforeldre en gang bodde langs denne veien, og det gjør at turen blir ekstra nostalgisk for meg!
Her feirer min bror og jeg jul på Grua i 1961!
Vel fremme ble vi møtt av et julepyntet glassverk, hyggelige spisesteder og butikker!
I Kokkestua spiste vi julesmørbrød med ribbe og pølse pyntet med svisker, med riskrem til dessert,
før vi tok turen innom butikkene!
I år ble det med hjem noen Hadelands-nisser, og spiselige julegaver!
Hos Fabrikkutsalget hadde de nyproduserte Norgesglass, og trekasser med Norge-merket! Se her.
I år opplevde vi alt fra regn til frost og glatte veier på turen, og vel fremme snødde det!
Hadeland Glassverk har en egen julekalender i år, der du kan vinne fine premier! Se her.
I advent står opplevelsene i kø for både barn og voksne! Les om aktivitetene her.
Med ønske om en fin 2. søndag i advent!

4 kommentarer:

  1. Veldig koselig... takk for adventkalenderen :-)))
    Strålend god 2. adventssøndag ønsker jeg.
    Stor klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Misunner deg turen til glassverket. Har vært der selv mange ganger,men det blir helst på sommers tid.

    SvarSlett
  3. Alltid kjekt å komme til Hadeland glassverk, og sikkert ekstra fint i førjulstida!
    Så smart å kjøpe spiselige julegaver! Det er mange som får kling av meg til jul. Det hoper seg heller ikke opp i skapet, men glir ned på høykant.

    Fortsatt god førjulstid!

    Klem

    SvarSlett
  4. Oioioi - så kost å få "være med" på tur - det er jo så fint der!
    Jeg ønsker deg fine førjulsdager, Cathrine . stor varm klem fra ℂharlotte ❧

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!