søndag 20. mars 2016

Cathrines gjenbruks favoritter: Kos & Kanari på gamle Kampen!

Blant gammel og hyggelig bebyggelse på Kampen i Oslo, finner man fremdeles huset hvor Halvorsen Kolonial en gang lå!
Kolonialbutikken ble drevet av familien Halvorsen fra 1879-1986. 
I 2013 fikk huset nytt liv med bruktbutikken Kos & Kanari, som eies og drives av Heidi C. Huitfeldt (f. Halvorsen)! Les om det her.
Hun bor selv i huset etter oldeforeldrene, der hun vokste opp og sto bak kolonialdisken i mange år! 
Kos & Kanari er en særdeles hyggelig bruktbutikk, og har et stort vareutvalg, og hyggelige priser!
Butikken ligger i Skedsmogata 1 - se kart her.
For åpningstider se her. I påsken er butikken oppe Påskeaften, 1. og 2. påskedag.
I butikken finner du et stort utvalg av antikk og brukt i skjønn forening,
såvel som Heidis slektshistorie og bilder fra gamle Kampen!
Disse gamle boksene minner sterkt om egen oppvekst!
Og ser jeg porselen i blått og hvitt, må jeg jo ta en titt!
Og det samme når jeg finner gammelt sølvbestikk!
Du finner Kos & Kanari på Facebook her
Kanskje påskens "topptur" legges til Kampen? Det anbefales på det varmeste!

2 kommentarer:

  1. Kan ikke huske sist jeg var på Kampen?
    Men, der er det jo så koselig bebyggelse, fint at disse gamle husene er bevart.

    God Påske !

    SvarSlett
  2. For en morsom historie! Den butikken skal jeg jammen oppsøke neste gang jeg er i Oslo :) Tusen takk for tipset!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!