fredag 2. september 2016

Sommer besøk på Valdres Folke museum!

Denne sommeren har vi reist litt på kryss og tvers i vårt vakre land, men jeg har blogget lite om det.
I stede har jeg tenkt at jeg kunne komme med små sommerdrypp utover høsten og vinteren!
Og jeg starter med Valdres Folkemuseum på Fagernes!
På Fagernes hadde vi noen dagers stopp, før vi reiste over fjellet til Vestlandet, og vi rakk både en fin fjelltur og besøk på museet!
Valdres Folkemuseum er virkelig verdt et besøk! Her finner du 100 forskjellige bygninger, de eldste fra før 1350!
Bygårdsmannen falt veldig for den gamle landhandleren med bensinstasjon!
Hele friluftsmuseet er en fredelig plett, hvor man kan vandre på forskjellig tun,
og se hvordan folk bodde før i tiden, både fattig og rik!
Og i kjøkkenhagene var det frodig med frukt, bær og grønnsaker; som disse stikkelsbærene!
Er du bunadsinteressert bør du få med deg dukkeutstillingen! Her min egen bunadsdukke i gammel Valdresbunad!
Det er mulig å besøke Valdres Folkemuseum året rundt - se her.

1 kommentar:

  1. Her var det koselig. Har vært på museet en gang for lenge siden. Kanskje på tide å ta en tur til Valdres igjen.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!