søndag 20. november 2016

Nytt vaskerom 18 - Gammel taklampe og god belysning!

Det gjenstår fremdeles å vise frem noen detaljer fra det nye vaskerommet, som hvilken taklampe og belysning vi valgte!
I Retro belysning viste jeg frem endel taklamper som jeg drømte om!
Jeg vurderte å kjøpe en av dem jeg fant på eBay, og det var også noen gode kandidater på Finn!
Men, lampen vår dukket plutselig opp som et loppemarkedfunn til bare 25 kroner!
Det er en gammel lampe i melkehvitt glass, med fin, håndmalt dekor! 
Det ble skiftet til ny lampesokkel, og ny lampeledning i stoff, og vips så hadde vi en fin taklampe på vaskerommet!
Under overskapene har vi satt opp benkebelysning hele veien, som gir godt arbeidslys!
Her ser dere lampen i dagslys og når den lyser i mørket!
Jeg har sett denne lampen tidligere, men vet ikke hvor gammel den er. Så hvis noen av dere kan fortelle meg noe om den, blir jeg glad!
Vaskerommet er allerede tatt i bruk som grovkjøkken - her står kanelboller til heving!
Neste gang vi er på IKEA, skal vi kjøpe et skjærebrett som også kan legges over vaskekummen, når man trenger mer benkeplass.

2 kommentarer:

  1. Så flott alt sammen. Får så lyst til å gå i gang med vårt når jeg ser hvor fint ditt har blitt! Nydelig lampe! Heldig du var.
    Ha en fin søndag :-)

    SvarSlett
  2. Så fint vaskerommet ditt ble, rene kjøkkenet !! Blir jo trivelig å være der inne, og den lampa - for ett kupp !
    Så moro med gjenbruk, og denne var virkelig fin, og herlig nostalgisk.

    Nyt søndagen ;)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!