onsdag 12. juli 2017

Få oppskriften: Lommevenn med snekkerbukse!

Som jeg lovet i innlegget Mine lommevenner klare for levering, skal dere få oppskriften til mine lommvenner med skjørt eller snekkerbukse!
Og i dag får dere del 2: Oppskriften til lommevenn med snekkerbukse!
Lommevenn med snekkerbukse:
Legg opp 32 masker. med babygarn og pinner nr. 3. Str. 3 riller frem og tilbake i farge nr. 1 (= sko). Skift til farge nr. 2, og strikk rett på strømpepinner 4 cm til bukse. Skift til farge nr. 1. Sett 7 m midt foran på en tråd. Strikk rundt, og ta samtidig opp 7 nye masker bak de som er satt på en tråd. Str. 5 cm. Str. 2 og 2 m sammen, str. 1 omg. over alle m, og øk så 2 m i hver m. Str. hodet ca. 4-5 cm. Fell av. Sett de 7 m foran på en pinne, og str. 2,5 cm til smekke. Fell av. Sy sammen i toppen av hodet, samtidig som du lager ører ved å sy noen sting på skrå. Pass på at overgangen mellom trådskiftene kommer midt bak.
Sy fast smekken, og lag bukseseler ved å sy kjedesting.
Fyll lommevennen med fyllvatt, og sy igjen i bunnen.
Marker armer og ben ved å sy noen sting på langs gjennom lommevennen.
Brodér ansikt, og husk å feste trådene godt!
Oppskriften til Lommevenn med skjørt og snekkerbukse finner du i filen her!

2 kommentarer:

  1. Så nydelege dei er, lommevennene.
    Takk for oppskrift på både dei med bukse og dei med skjørt.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!