onsdag 30. august 2017

Cathrine Design: Heklede gryte kluter i vaffel mønster med skjult hempe!

Som jeg skrev om i Retro bruktfunn - heklede grytekluter med vaffelmønster, ville jeg gi dere oppskriften på mine egne grytekluter, som ble heklet i dobbelt vaffelmønster!
Det gir tykke, gode grytekluter, så man ikke brenner seg! 
Og størrelsen 23x23 cm gir også mulighet for å brette dem dobbelt, hvis det trengs.
Jeg har laget skult hempe på mine grytekluter, og det gir jo mulighet til å både henge dem opp eller la det være!
Her prøvehenger de på egen kjøkkenvegg, før de skal overleveres min datter!
Her ser du hvordan man får frem det doble vaffelmønsteret.
Enkelt vaffelmønster lages med 2 + 1 st, men da får grytekluten forskjellig for- og bakside.
Jeg har brukt Gjestal Bomull Sport til mine grytekluter. Det er mange farger å velge mellom.
Oppskrift på heklede gryte kluter i dobbel vaffelmønster med skjult hempe finner du her
Bare spør hvis du lurer på noe! 

3 kommentarer:

  1. Nydelig vaffel mønster Cathrine. Jeg liker.
    Kanskje kan bruke for lua :-))) også...
    god dag deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Flotte grytekluter! Har aldri prøvd meg på dette mønsteret, men det så spennende ut. Grytekluter er forbruksvare, så disse prøver jeg meg på :)
    Mvh Anette

    SvarSlett
  3. Grytekluter er et interessant tema: er de praktiske, fungerer de som de skal, unngår jeg å brenne meg når jeg bruker dem? Dobbel vaffelmønster tror jeg nok oppfyller de kravene. Og så er jo utseende viktig! Mange morsomme former og farger på grytekluter. Noen er mest til pynt, men det må man også kunne ha på et kjøkken.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!