lørdag 23. september 2017

Fargerike sauer og får-i-kål!

Lilla sauer er sjeldent å se, men etter Milo reklamen med Kari Traa for et par år siden, ble fargerike får en stor snakkis! 
Det skapte debatt. Men Kari Traa bedyret at hun var blitt god venn med sauene i reklamen, og at de ikke led noen nød!
Fargerike får er i midlertid ingen ny ting, og har blitt brukt både titt og ofte av garninduststrien.
Men for å rette opp enhver misforståelse: Ulla farges ETTER at den er klippet av sauen!
Hos Yarndale ser du en fargerik hyldest til sauen og ulla den gir oss!
Men i disse dager lever enhver sau farlig, og da tenker jeg selvfølgelig på at det er får-i-kål tid! 
Vi planlegger å lage en stor får-i-kål gryte i dag, som skal vare i to dager til ende! 
Oppskriften finner du her.

God helg!

2 kommentarer:

  1. Ja, her var det litt forskjellig... Hvor mange av bildene er datamanipulert, tro? Morsomt er det i alle fall :)
    Jeg har nå endelig prøvd tomat-laksen din, den var veldig god! Jeg brukte fullkornris istedenfor poteter, og puttet gulroten oppi gratengen ;)
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det er som den lilla ku av MILKA skjokolade
    - 1936 var den første lilla kua i reklamen... så bybarn så ofte som det går - i naturen!
    Fårikål jeg prøvte en gang... super...
    hvis jeg kan kjøpe får - jeg lage igjen.
    I dag jeg kan kjøpe svin ved bondegård...
    Søndaghilsen fra meg. God dag deg. Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!